Iarna ne aduce uneori multe kilograme în plus, un sistem imunitar slăbit şi odată cu venirea Sărbătorilor, tentaţii de nerezistat.

Este bine să începem din timp să adoptăm o alimentaţie sănătoasă, pentru a ne întări organismul şi pentru a-l pregăti pentru mesele copioase de Crăciun. 

1. Mănâncă ovăz la micul dejun: Ovăzul este plin de fibre şi va oferi o senzaţie de săţietate. Chiar dacă ai o masă cu familia la prânz, nu sări peste micul dejun pentru că altfel vei fi tentat să mănânci mult mai mult la mesele din timpul zilei. 

2. Mănâncă alimente bogate în vitamina C: Citricele, cartofii dulci şi ardeiul sunt pline de vitamina C, care creşte imunitatea şi nivelul de energie.

3. Include alimente bogate în zinc, precum spanacul: zincul este esential pentru lupta împotriva viruşilor şi a bacteriilor, care par a fi peste tot în sezonul rece. 

4. Alege peştele, brânzeturile grase şi ouă: aceste trei alimente oferă grăsimile necesare corpului în sezonul rece pentru a se încălzi, precum şi o senzaţie de saţietate, care te va ajuta să refuzi deserul de la finalul mesei. Aceste alimente, alături de legume şi fructe te vor ajuta şi să dai jos kilogramele în plus. 

5. Înlocuieşte dulciurile cu supele cremă: poate fi un sfat neaşteptat, dar supele cremă făcute din legumele de sezon, precum dovleacul sau cartofii dulci înving pofta de dulce! Pentru a ajuta şi sistemul imunitar, adaugă usturoi şi ghimbir în reţete.