Deşi o supă caldă sau rece reprezintă o masă hrănitoare, probabil că te-ai întrebat cât de sănătoase sunt supele instant. Răspunsul cercetătorilor este: deloc!

Mai ales pe timp de vară, o supă rece de roşii sau de iaurt este exact ce ai nevoie când ajungi acasă după un drum prin caniculă. Sau, dacă îţi plac supele calde, la fel de bine e să-ţi pui în farfurie o porţie de supă de legume sau de curcan. Cu supele la plic, însă, lucrurile nu stau deloc bine când e vorba de nutrimente şi de numărul de calorii ingerate.

Cât de sănătoase sunt supele instant? Mai bine îţi faci o supă de la zero!

Cercetările arată că supele instant nu trebuie să fie o alegere decât extrem de rar, în situaţii de urgenţă. În niciun caz acestea nu trebuie consumate zilnic sau de mai multe ori pe zi, cu atât mai puţin de către copii. Spre deosebire de supele pe care le poţi prepara acasă, din ingrediente proaspete şi sănătoase, supele la plic conţin o serie de ingrediente care nu-ţi aduc beneficii pe termen lung. Acestea din urmă conţin potenţatori de gust, coloranţi şi conservanţi şi au multe calorii, iar nutrimentele aproape că lipsesc cu desăvârşire, deoarece aceste substanţe hrănitoare nu rezistă mult timp. Conservanţii, deşi prelungesc durata de valabilitate a produsului, scot antioxidanţii din legumele uscate care se află în compoziţia supei la plic - dacă aceasta conţine şi legume, pentru că, în multe cazuri, în plic nu sunt decât tăiţei, sare, câteva bucăţele de morcov şi mulţi aditivi.

În plus, dacă încă te întrebi cât de sănătoase sunt supele instant, e bine să ştii că acestea conţin multă sare şi zahăr, deci ar trebui evitate mai ales de hipertensivi şi de diabetici. Consumul mare de sare poate duce la boli de rinichi, infarct sau osteoporoză, iar amidonul de porumb, uneori chiar în formă modificată, creşte nivelul de zahăr din sânge.

Ca să fii sigur că tu şi familia ta nu vă lăsaţi tentaţi să cumpăraţi supe instant, e bine să preparaţi acasă o supă gustoasă care să vă ţină 2-3 zile, din ingrediente care vă plac tuturor. Vara, supa rece este cea mai convenabilă, deoarece nu doar că poate fi mâncată imediat ce ajungeţi acasă, dar are şi efect răcoritor. De exemplu, poţi prepara o supă gazpacho de inspiraţie spaniolă, din roşii, castraveţi, ardei gras, ceapă, usturoi, pe care o asezonezi cu ulei de măsline, oţet şi sare. Sau poţi găti o supă bulgărească tarator, din castraveţi şi iaurt, în care mai pui mărar, usturoi, ulei de măsline, sare şi piper. Posibilităţile pentru supe de vară sunt multiple şi avantajul este că mănânci o porţie de mâncare şi hrănitoare, şi delicioasă şi care are şi puţine calorii.

Citeşte mai multe despre cât de sănătoase sunt supele instant:

Bombe calorice pe care le consumăm frecvent 

Ce alimente să eviţi în perioada postului