Un stil de viaţă activ poate duce rapid la epuizare. Pentru a nu te simţi lipsit de vlagă, poţi consuma alimente care te ajută să ai mai multă energie pe parcursul întregii zile, ajutându-te astfel să fii mai productiv.

Bananele

Unele dintre cele mai recomandate fructe care sporesc nivelul de energie sunt bananele, datorită carbohidraţilor, potasiu şi vitamina B6.

Atât nutriţioniştii, cât şi antrenorii de fitness le recomandă ca gustare înaintea unui antrenament intens, pentru a îmbunătăţi performanţa şi pentru a creşte rezistenţa în timpul antrenamentului.

Peştele gras

Somonul şi tonul reprezintă o sursă bună de proteine, acizi graşi şi vitamina B, de aceea este recomandat să încluzi în dieta ta aceste tipuri de peşte.

Astfel îi vei asigura organismului cantitatea necesară de acizi graşi Omega-3 (care reduc inflamaţiile din corp şi combat oboseala) şi de vitamine – B3, B4, B12, recomandate pentru creşterea nivelului de energie.

Orezul brun

Spre deosebire de orezul alb, cel brun este mai puţin procesat şi mult mai bogat din punct de vedere nutritiv. Datorită conţinutului de fibre, orezul brun are un indice glicemic scăzut care contribuie atât la reglarea nivelului de zahăr din sânge, cât şi la menţinerea nivelului energetic pe întreg parcursul zilei.

Ouăle

Pe lângă senzaţia de saţietate pe care ţi-o dau, ouăle sunt recomandate şi pentru a-ţi asigura necesarul de energie. Deoarece sunt bogate în proteine, ajută la creşterea rezistenţei la efort, mai ales în perioadele solicitante.