Nu doar odihna corespunzătoare, ci şi o dietă corectă îţi poate oferi energia de care ai nevoie. Există alimente care revitalizează în mod natural organismul şi alungă stările de anxietate, dacă le introduci în meniul zilnic.

Fructe proaspete

Conţin vitamine, minerale, fibre şi multă apă. Alege un fruct proaspăt ca gustare între mese, ori de câte ori simţi nevoia să ronţăi ceva. Controlezi astfel şi pofta de dulce, care nu va mai fi la fel de accentuată. Şi sucurile naturale sunt o opţiune gustoasă şi sănătoasă. Ai grijă însă să le consumi imediat după preparare şi să nu exagerezi cu cantităţile, pentru a nu adăuga un plus de calorii neodorite. Bananele în special îţi oferă rapid o senzaţie de saţietate şi te ajută să îţi reîncarci bateriile.

Ovăz

Are proprietăţi relaxante şi te energizează când nu te-ai odihnit cum trebuie sau în perioadele solicitante. Bogaţi în fibre, vitamine şi minerale, fulgii de ovăz pot fi introduşi în meniul tău la micul dejun, simpli sau în combinaţie cu fructe şi iaurt. Foloseşte făina de ovăz pentru deserturi sau înlocuieşte laptele de origine animală cu lapte de ovăz, băutură vegetală care ajută la alungarea oboselii.

Cacao

Considerată un aliment cu proprietăţi medicinale, cacaua pură este diferită de ciocolata procesată din comerţ. Proprietăţile sale nutritive energizează organismul şi întăresc sistemul imunitar. Combin-o cu miere, ulei de cocos sau adaug-o în deserturi ori în băuturi calde, servite în loc de cafea. Bogată în antioxidanţi, asigură un tonus bun şi ţine la distanţă stresul şi gândurile negative. Substanţele active din boabele aromate de cacao eliberează endorfine, numite şi hormonii fericirii.
INFO: În perioadele solicitante ia suplimente cu magneziu, care te vor ajuta să faci faţă mai uşor oboselii fizice.

Legume

Toate legumele sunt bune pentru sănătate, însă ardeiul gras şi cel iute, spanacul, conopida şi frunzele de năsturel alungă în mod special oboseala. Au o combinaţie ideală de vitamina C şi acid folic, care activează sistemul vascular şi energizează rapid organismul. Consumă-le ca atare, în salate sau ca garnitură pentru alte preparate. Poţi să pregăteşti legumele şi la abur, pentru a-şi păstra proprietăţile.
Ştiai că...
...spirulina, o microalgă de culoare verde-albăstruie, este considerată un superaliment, cu numeroase beneficii pentru sănătate? Creşte nivelul de energie şi combate anemia, ajutând la producerea de celule roşii în sânge. Menţine nivelul zahărului din corp la parametrii normali şi contribuie la eliminarea toxinelor. Reglează deficienţele de vitamine şi revitalizează în mod natural organismul. Se consumă sub formă de pulbere, diluată în apă sau lapte ori ca supliment, sub formă de capsule.

Seminţe şi fructe oleaginoase

Ideale ca gustare între mese sau la micul dejun, fructele şi seminţele oleaginoase îţi dau energia de care ai nevoie pe parcursul zilei şi ţin oboseala la distanţă. Stimulează sistemul imunitar, ajută la îmbunătăţirea memoriei şi la creşterea puterii de concentrare. Menţin sănătatea sistemului nervos şi îţi dau o stare de spirit bună. Adaugă în dieta ta alimente precum seminţele de floarea-soarelui, seminţe de susan sau dovleac, nuci, alune şi migdale, însă în cantităţi moderate, pentru că au un conţinut caloric destul de ridicat.
SFAT: O mână de fistic, consumat ca gustare între mese, alungă oboseala şi stresul.

Poţi înlocui cafeaua cu ceai verde

Datorită conţinutului de teină, substanţă care stimulează sistemul nervos, ceaiul verde este un energizant eficient, care măreşte capacitatea intelectuală şi puterea de concentrare, fiind un înlocuitor ideal al cafelei. Sursă importantă de antioxidanţi, previne îmbătrânirea prematură şi favorizează arderea caloriilor. Reglează metabolismul, creşte imunitatea şi este indicat în perioadele solicitante. Consumă ceaiul verde doar în prima parte a zilei, pentru a nu-ţi perturba somnul.