Carbohidratii se gasesc in majoritatea alimentelor si joaca un rol critic in buna functionare a sistemului imun, reproducator, in procesele de coagulare a sangelui, si de dezvoltare a muschilor.

Mai jos aveti o lista cu alimente ce au un continut ridicat de carbodidrati:

Alimente bogate in carbohidrati - Fructoza si zaharul pudra

Este vorba de glucide rafinate in stare pura. Acestea sunt facute din 99,999% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Bauturile facute din prafuri si bomboanele gumoase

Bomboanele sunt derivate simple de zaharuri rafinate si sunt adesea facute din carbohidrati in proportie de 98-99%, avand o valoare nutritiva mica.

Alimente bogate in carbohidrati - Cerealele

Cele mai multe cereale aflate in comert sunt pline de zaharuri (chiar si cele care pretind ca sunt cerealele integrale). Daca cititi eticheta acestora, veti vedea ca unele sunt constituite in proportie de 90-93% din carbohidrati.

In schimb, boabele de ovaz sau secara pot contine doar 10 - 12% glucide, iar aceste cereale ofera mai multe vitamine si carbohidrati complecsi (carbohidrati buni) fata de restul cerealelor.

Alimente bogate in carbohidrati - Fructe uscate (mere, prune, banane, curmale)

Fructele uscate sunt bogate in carbohidrati. Aceste alimente contin, de asemenea, o multime de fibre si vitamine. Pe termen lung, ar fi mai bine sa reduceti consumul de astfel de elemente.

Fructele uscate precum merele, prunele si bananele sunt facute din glucide in proportie de 88-90%, piersicile si caisele de la 83% la 79%, iar stafidele au aproximativ 75% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Chipsurile

Acestea au un nivel ridicat de carbohidrati pentru a le da aroma si contin 81-83% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Prajiturile si biscuitii

Acestea pot contine pana la 84% carbohidrati. In general, prajiturile fainoase contin 70 - 78% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Gemurile si dulceturile

Aceste dulciuri contin 64-68% carbohidrati, in functie de cat de dulci sunt sau de cantitatea de fructe continuta.

Alimente bogate in carbohidrati - Cartofii (copti, fierti sau prajiti)

Dintre toate tipurile de a gati cartofi, cei fierti sau facuti piure au cea mai mare cantitate de carbohidrati (35% ), urmati de cartofii prajiti care au carbohidrati in proportie de 27%. Un cartof "clasic" contine 21% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Muraturile si otetul

Condimentele dulci pot contine pana la 35% carbohidrati, iar oteturile pentru salate pana la 32% carbohidrati.

Alimente bogate in carbohidrati - Pizza

Cantitatea de carbohidrati continuta intr-o pizza depinde in general de grosimea blatului. O pizza poate contine intre 22% si 30% carbohidrati.