Carbohidratii pot fi impartite in trei categorii principale: zahar, fibre si amidon. Cerealele contin cca 70% amidon. De asemenea, furnizeaza un continut variat in fibre dietetice, proteine, vitaminele B si E si elemente diverse pentru tranzit. Procesarea distruge continutul.

Alimente bogate in amidon

Cartofii

Cartofii sunt o prima sursa importanta de amidon, furnizand totodata si fibre, vitamine B si potasiu. Aceste legume contin totodata circa 15 grame de vitamina C la fiecare 100 g consumate si energizeaza semnificativ organismul.

Orezul si alte cereale

Din categoria alimentelor bogate in amidon fac parte si orezul (alb, brun etc.), alaturi de alte cereale integrale (cuscus, grau etc.), binevenite in orice dieta echilibrata.  

- proteine;

- fibre;

- complexul de vitamine B.

Painea

Painea, in special cea integrala, neagra, din cereale integrale (secara) si imbogatita cu seminte sau tarate de grau, este un aliment bogat in amidon, parte importanta a unei diete echilibrate. Aceste tipuri sanatoase de paine sunt o sursa importanta de energie, dar si de complexul vitaminelor B, vitamina E, fibre si o gama larga de minerale. Consumata in cantitati mici, painea mentine starea de sanatate intacta si nu pune in pericol silueta.

Pastele

Pastele sunt alte alimente cu continut ridicat de amidon, fier, sodiu si vitamine B. 

Cerealele integrale

Consumate la micul dejun, cerealele integrale furnizeaza amidon care se transforma in carbohidrati complecsi digerati lent, fier, fibre, proteine si vitamine B.  

- graul;

- ovazul;

- orzul;

- secara;

- orezul;

- cuscusul;

- porumbul;

- quinoa;

- tapioca.

Legumele

Toate legumele contin cantitati variate de amidon, pana si salata verde, ardeii grasi, sparanghelul, ceapa, vinetele si anghinarea.  

- porumbul;

- pastarnacul;

- mazarea verde;

- dovleacul;

- dovlecelul.