SunTalks. Cum să ne hrănim sănătos pentru sezonul rece

1 2 jpg jpeg

Astfel, aşa cum vara alimentele principale sunt legumele, fructele şi salatele, iarna tot acestea au prioritate, însa adaptate la produsele de sezon disponibile. În plus, alimentaţia sănătoasă este obligatorie iarna, deoarece gradul de activitate fizică este mult mai scăzut, spre deosebire de anotimpul cald.

Iarna, organismul are nevoie de mai mulţi nutrienţi pentru a menţine constantă temperatura corpului, din acest motiv este indicat să consumăm alimente cât mai sănătoase, preparate prin fierbere sau coacere, pentru a nu se pierde substantele nutritive. De asemenea, se recomandă ca reţetele să fie pregătite cu cât mai multe condimente şi mirodenii, datorită proprietăţilor curative ale acestora.

Legumele minune în anotimpul rece sunt: cartofii dulci, dovleacul, dovleceii şi păstârnacul. Aceste legume au un conţinut ridicat în vitamina A şi vitamina C, care ajută la întărirea sistemului imunitar - scutul împotriva tuturor afecţiunilor.

Datorită proprietăţilor antivirale şi antifungice, usturoiul este o altă legumă care ar trebui consumată frecvent în această perioadă.

Alte alimente care nu ar trebui să lipsească din dieta: lintea, fasolea, mazărea, orez brun, dar şi cerealele cu orz sau ovăz etc.

Ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă, care este orarul corect al meselor, cum să asociezi alimentele pentru a-ţi creşte imunitatea, dar şi cum să previi inerenta scădere a moralului în sezonul rece, cum să-ţi umpli serile lungi de iarnă cu altceva în afară de mâncare sunt doar o parte dintre subiectele pe care medicul nutriţionist Mihaela Bilic le va dezbate sâmbătă, 15 octombrie, începând cu ora 12:00, în cadrul unui seminar gratuit cu tema „Cum să ne hrănim sănătos pentru sezonul rece”, ce va avea loc la Sun Plaza. Înscrierile se fac online, completând formularul de aici: http://www.sun-plaza.ro/sun-talks/.