Studiu: Oamenii care mănâncă mai puţin trăiesc mai mult

1 2 jpg jpeg

Se ştie că postul (restricţia alimentară) are multiple beneficii pentru sănătate: de la o mai bună funcţionare a sistemului digestiv până la încetinirea procesului oxidativ ce are legătură cu îmbătrânirea celulară, notează CSID.

Fie că ne referim la posturile ortodoxe de 40 de zile, la cele negre (fără alimente sau apă timp de o zi, două, trei pe săptămână ) sau la postul mic (numit aşa de medicul gastroenetrolog Shinya, cel care a scris “Enzima miracol”, ce propune o pauză de 16 ore pentru sistemul digestiv măcar o dată pe săptămână), momentele de restricţie alimentară sunt deja recunoscute pentru beneficiile lor. Restricţia alimentară, secretul longevităţii?

Teoria restricţiei alimentare practicată de unii dintre cei mai longevivi oameni din lume (japonezii de pe insula Okinawa) se regăseşte într-o filozofie numită “hara hachi bu”, care s-ar traduce cu “8 părţi din zece. Adică, pentru a fi sănătos şi a trăi cât mai mult, ar trebui să te saturi în proporţie de 80%. Acest lucru s-ar concretiza în consumul a 1800 de calorii zilnic, spre deosebire de 2500 de calorii cât mănâncă un american sau european.

Primatele care mănâncă mai puţin nu fac diabet, cancer sau boli cardiace

Studiată pe ciuperci, şoareci şi maimuţe, această teorie de aport caloric redus a demonstrat că primatele cărora li se oferă mai puţină hrană nu fac diabet, boli cardiace sau cancer în proporţie atât de mare precum cele care au mâncat pe săturate.

Mai nou, cercetătorii de la Institute of Health Ageing at University College din Londra au în vedere dezvoltarea unui tratament cu ajutorul căruia speră că vor putea combate „boala” îmbătrânirii. Bolile legate de vârstă, cum ar fi bolile cardiovasculare şi cancerul pot fi, de asemenea, combătute, afirmă oamenii de ştiinţă.

Citeşte mai multe pe această temă AICI