Sedentarismul, mai periculos decât fumatul

2 jpg jpeg

O cercetare recent─â efectuat─â de International Chair on Cardiometabolic Risk arat─â c─â anual se ├«nregistreaz─â 5,3 milioane de decese care au leg─âtur─â cu lipsa activit─â┼úii fizice, ├«n timp ce 5,2 milioane de decese sunt puse pe seama fumatului. Cifra este derutant─â cu c├ót mul┼úi nu v─âd leg─âtura ├«ntre sedentarism ┼či moarte.

Anul trecut, o echip─â de cercet─âtori britanici a ar─âtat c─â 6 p├ón─â la 10% din boli precum afec┼úiunile cardiovasculare, diabetul de tip 2 ┼či unele tipuri de cancer (mamar ┼či de colon) pot fi puse pe seama lipsei activit─â┼úii fizice regulate.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii recomandă practicarea a 150 de minute de activitate moderată în fiecare săptămână sau 30 de minute de mers pe jos zilnic, în ritm alert.

Activitatea fizic─â moderat─â (├«not, mers pe biciclet─â, dans, tenis de mas─â) reduce riscul bolilor de inim─â, de cancer ┼či de diabet de tip 2, de accident vascular cerebral, scade tensiunea arterial─â ┼či combate stresul.