Reguli nou pentru siguranţa cosmeticelor
Aceştia trebuie să fie mai atenţi la ceea ce menţionează de acum încolo pe eticheta produsului. Ei vor fi nevoiţi să demonstreze mai întâi că produsele lor cosmetice (produse de machiaj, parfumuri, loţiuni după ras, cele de protecţie solară, de curăţare şi pasta de dinţi) chiar au proprietăţile care apar pe etichetă şi nu se pune problema de reclamă falsă.
Astfel, produsele cosmetice de pe rafturile magazinelor, produse în UE sau importate din alte ţări, trebuie să respecte noul regulament care asigură standarde de siguranţă mai stricte şi o informare mai bună a consumatorilor.
Respectarea regulilor presupune ca producătorul să-şi notifice produsul o singură dată prin intermediul portalului ,,Cosmetic Products Notification Portal – CPNP”.
Prin notificare, ingredientele conţinute de produs sunt puse la dispoziţia personalului centrelor de analize toxicologice, care vor putea accesa compoziţia produselor în cateva secunde, în caz de accidente.
În plus, produsele cosmetice care conţin conservanţi, coloranţi şi filtre de protecţie solară vor avea nevoie de autorizaţii pentru a putea fi comercializate.