Legătura dintre statul în picioare şi greutatea elevilor
Aceste birouri se reglează la o înălţime care le permite elevilor să alterneze între statul pe scaun sau în picioare în timp ce se află la cursuri şi pot întrerupe modelele sedentare cât timp copiii se află la şcoală „într-un mod simplu, la costuri minime şi fără a deranja cursurile“, menţionează autorii cercetării, potrivit Agerpres.
Oamenii de ştiinţă au studiat elevi din clasele a treia şi a patra din trei şcoli elementare din Texas, SUA, şi au descoperit că aceştia au petrecut mai mult timp stând în picioare şi au slăbit atunci când au folosit astfel de pupitre în locul celor tradiţionale.
Greutatea ideală a copiilor se stabileşte în mod diferit faţă de cea a adulţilor. Pentru că atât greutatea cât şi înălţimea se modifică în perioada de creştere, medicii nu calculează pur şi simplu indicele de masă corporală (IMC) — un raport dintre numărul de kilograme şi înălţime — ci compară IMC-ul copiilor cu cel al altora de aceeaşi vârstă şi sex.
Cercetarea, realizată timp de doi ani pe 380 de elevi, a demonstrat că micuţii care au avut în clase birouri la care au stat în picioare au avut un IMC cu 5% mai mic în comparaţie cu cei care au învăţat la pupitre tradiţionale. Circa 80% dintre copii au avut, la începutul studiului, o greutate normală, mai arată sursa citată.
Reducerea timpului petrecut stând jos în cazul elevilor ar putea contribui la o scădere a sedentarismului, care este legat de o diversitate de probleme de sănătate, printre care se numără obezitatea şi diabetul, a menţionat în raport Mark Benden de la 'A&M School of Public Health Ergonomics Center in College Station' din Texas.
„Îi forţăm pe copii să stea jos, să fie liniştiţi şi să tacă, iar aceste lucruri nu sunt naturale pentru ei'“, a mai spus Benden care a subliniat că studii anterioare au demonstrat o legătură între sedentarism, rezultatele slabe la învăţătură şi stima de sine scăzută.