Încălzeşte-ţi toamna cu un zâmbet! (P)

1 2 jpg jpeg

La Sensiblu, ai grijă de tine şi de cei dragi, te bucuri din plin de zile însorite şi de fiecare clipă.

Ai 30% reducere la produsele destinate sistemului osos si articular.

Toamna aceasta, odată cu frunzele, cad şi preţurile la produsele care vă ajută să faceţi faţă cu brio vremii schimbătoare. Aşa că nu lăsaţi capriciile toamnei să vă ţină în casă. Bucuraţi-vă de ultimele zile călduţe şi plimbaţi-vă nestingheriţi prin parcurile cu alei înfrunzite.

Vino în farmaciile Sensiblu în perioada 1 noiembrie - 30 noiembrie 2016 şi ai 30% reducere la produsele destinate sistemului osos şi articular. Oferta este valabilă pentru deţinătorii de card de fidelitate Sensiblu, în limita stocurilor disponibile. Lista completă a produselor participante la această promoţie este disponibilă la cerere în farmaciile Sensiblu sau aici.

Despre sistemul osos şi cel articular

Abordate corect, bolile osoase şi articulare pot fi prevenite, întârziate sau chiar stopate. Îţi prezentăm câteva măsuri de prevenţie care sigur îţi vor fi utile.

Pentru prevenirea osteoporozei este importantă creşterea aportului de alimente bogate în calciu. Aportul suplimentar de vitamina D îmbună- tăţeşte absorbţia calciului. Practi- carea cu regularitate a exerciţiilor fizice poate contribui la diminuarea pierderilor de masă osoasă. Pentru prevenirea osteoporozei sunt necesare 30-45 minute de exerciţii fizice, de cel puţin trei ori pe săptămână. Ideal ar fi să se renunţe la fumat. Unii cercetători susţin că fumatul creşte cu 50% riscul de apariţie a osteoporozei la femei. De asemenea, alcoolul trebuie consumat cu moderaţie. Este important de ştiut că la fiecare 100 mg de cafeină ingerată organismul pierde 6 mg de calciu. Aşadar, pentru prevenirea osteoporozei, cafeaua va fi consumată cu moderaţie.

Prima măsură atât în prevenţia cât şi în tratamenul bolilor articulare este în a ne îmbrăca adecvat cu tempera- tura de afară. O îmbrăcăminte care să ne asigure un confort termic inclusiv la nivelul articulaţiilor mâinilor şi picioarelor ne poate scuti de durere, medicamente şi multă bătaie de cap şi ne ajută să înfruntăm cu optimism anotimpul rece.

Există suplimentele alimentare ce se pot administra ca adjuvanţi în artrite. Acestea au la bază substanţe precum glucozamina, condroitina, acidul hialuronic, metilsulfonilmetan extracte de curcumin şi boswellia – au rolul de a păstra integritatea şi mobilitatea cartilejelor; sunt benefici şi antioxidanţii – extracte de struguri, ceai verde, vitamina C şi E – ei detoxifică şi întăresc organismul.

Nu trebuie uitat că muşchii sunt cei care pun articulaţile în mişcare. Pacienţii artrozici se plâng de du- reri la debutul mobilizării. În aceste situaţii se recomandă minimum 30 de minute de gimnastică care să întă- rească musculatura membrelor.

Exerciţii benefice pentru oase şi articulaţii

Genuflexiunile, fandările, flotările, abdomenele şi alte exerciţii care lucrează partea superioară sau cea mediană a corpului sunt benefice pentru întărirea oaselor şi flexibilitatea articulaţiilor. Abdomenele întăresc oasele şi muşchii spatelui şi fortifică partea mediană a corpului. Pentru sănătatea oaselor, poţi face, de asemenea, 30 de minute de exerciţii cu greutăţi o dată pe săptămână. Ele pot fi executate chiar şi în trei reprize de câte zece minute. Yoga este excelentă pentru sistemul osteo-articular: creşte forţa şi flexibilitatea întregului corp şi densitatea oaselor.

Persoanele supraponderale trebuie să-şi reducă greutatea, în special când sunt afectate articulaţiile coloanei vertebrale lombare, şi ale picioarelor.