Cum te ajută sportul să-ţi păstrezi memoria

1 2 jpg jpeg

Exerci┼úiile de tip cardio, cum sunt alergatul, ├«notul sau ciclismul, ├«mbun─ât─â┼úesc capacit─â┼úile de g├óndire ┼či memorie pentru urm─âtorii 20 de ani.

├Än cadrul cercet─ârii, publicate ├«n Jurnalul Medical ,,NeurologiaÔÇŁ, speciali┼čtii de la Universitatea din Minnesota (SUA) au analizat starea de s─ân─âtate a 3.000 de persoane cu v├órsta medie de 25 de ani.

Ei au fost supu┼či testelor cardiovasculare (inclusiv cele pe banda de alergat) ├«n primul an de studiu, dup─â care le-au reluat 20 de ani mai t├órziu.

De asemenea, participanţii au completat mai multe teste de memorie după 20 de ani de la începerea cercetării.

├Än func┼úie de rezultatele testelor cardiovasculare, a celor de memorie, dar ┼či a capacit─â┼úii lor fizice, oamenii de ┼čtiin┼ú─â au observat c─â participan┼úii care au f─âcut mi┼čcare ├«n tinere┼úe aveau o memorie mai bun─â.

În schimb, cei care erau mai sedentari au obţinut rezultatele mai mici la testele cognitive.

,,Multe studii au ar─âtat c├óte beneficii aduc exerci┼úiile fizice s─ân─ât─â┼úii. Exist─â o leg─âtur─â direct─â ├«ntre activitatea fizic─â pe care o facem ├«n tinere┼úe ┼či modul ├«n care ea ne protejeaz─â de demen┼ú─â la v├órsta a treiaÔÇŁ, a afirmat medicul David Jacobs, autorul studiului.