Cum realizăm igiena unui copil cu autism

Lucrurile trebuie să aibă sens „Chiar dacă atitudinea lui poate fi deranjantă pentru cei din jur, pentru a-şi menţine igiena, autistul trebuie să înţeleagă lucrurile, să aibă un sens pentru el. De exemplu, pentru un copil normal, tăiatul unghiilor este un gest cât se poate de firesc. Nu şi pentru un copil cu autism. Dificultăţile senzoriale pot face acest lucru imposibil. Sunt părinţi care rezolvă situaţia în somn. Este însă o soluţie temporară. Astfel, micuţul nu reuşeşte să-şi învingă teama sau disconfortul şi la maturitate nu va reuşi să facă singur această operaţiune. Părinţii îl vor ajuta să înţeleagă faptul că tăiatul unghiilor nu este periculos sau dureros. Prin tolerarea acestei operaţiuni se înregistrează încă un succes notabil în viaţa lui - drumul spre independenţă. Copilul cu autism vede unghiera sau forfecuţa ca pe un lucru înfricoşător prin formă, dar şi prin zgomotul pe care îl face”, explică psihologul clinician Carmen Hotar, de la Asociaţia pentru Recuperarea şi Integrarea Copiilor cu Autism (ARICA).