Clipitul, sursă de informaţii despre autism

1 2 jpg jpeg

De┼či nu putem sim┼úi, ├«n momentul ├«n care clipim se ├«ntrerupe imaginea la care ne uit─âm. ├Än schimb, dac─â imaginea este captivant─â, uit─âm pentru c├óteva minute s─â mai clipim.

├Än func┼úie de modul ├«n care clipesc, oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit mai multe diferen┼úe ├«ntre copiii care sufer─â de autism ┼či cei care nu au aceast─â afec┼úiune.

Studiul a fost realizat pe o perioad─â de doi ani pe un grup mixt de copii: cu autism ┼či f─âr─â aceast─â afec┼úiune.

Ei au vizionat pentru câteva ore un film care cuprindea mai multe momente de acţiune.

Copiii care sufeareau de autism au clipit mult mai des în momentele de acţiune sau cele emoţionante ale filmului, spre deosebire de cei care nu aveau această boală.

,,F─âr─â a ├«n┼úelege foarte bine contextul social, copiii care au autism reac┼úioneaz─â de cele mai mute ori imediat dup─â momentul ├«n care are loc ac┼úiunea. Acest studiu ne poate oferi mai multe informa┼úii despre modul ├«n care copilul autist percepe informa┼úia sau felul ├«n care este distras ├«n timpul acesteiaÔÇŁ, a afirmat Warren Jones, director de cercetare la Centrul pentru Autism al Universit─â┼úii Emory din Atlanta (SUA).