Cercet─âtorii au descoperit o posibil─â cauz─â a autismului

1 2 jpg jpeg

Cercetătorii de la Johns Hopkins University au încercat să identifice cauzele posibile ale bolii, nu în gene, ci în factorii epigenetici care regularizează activitatea genelor.

Studiul a inclus ┼či mame ├«ns─ârcinate care aveau deja cel pu┼úin un copil diagnosticat cu autism ┼či a colectat informa┼úii ┼či probe biologice de la acele femei, de la ta┼úii bebelu┼čilor lor ┼či de la copiii ├«n┼či┼či, dup─â na┼čtere.

La ├«nceputul sarcinii, probe de sperm─â au fost recoltate de la ta┼úii inclu┼či ├«n acest studiu.

La un an dup─â na┼čterea bebelu┼čilor, ace┼čtia au fost analiza┼úi ├«n vederea detect─ârii unor semne timpurii de autism cu ajutorul metodei Autism Observation Scale for Infants (AOSI).

Cercetătorii au descoperit astfel aproape 200 de locuri diferite pentru care prezenţa sau absenţa factorilor epigenetici era asociată din punct de vedere statistic cu scorurile AOSI.

Analizând genele aflate în apropierea acelor locuri, cercetătorii au descoperit că multe dintre ele erau înrudite cu genele implicate în procesele de dezvoltare, în special cu procesul de dezvoltare neurologică.

Patru dintre cele 10 pozi┼úii genomiale care prezint─â cea mai puternic─â asociere cu scorurile AOSI se aflau ├«n apropierea genelor asociate cu sindromul Prader-Willi, o maladie genetic─â ale c─ârei simptome comportamentale exist─â ┼či ├«n cazul autismului.