Ce să mănânci pentru a evita depresia

1 2 jpg jpeg

Cercet─âtorii au examinat datele a circa 70.000 de femei observate timp de trei ani. Au fost studiate ├«n detaliu obiceiurile lor alimentare, cu un accent deosebit pe consumul de glucide (zaharuri), fibre ┼či semin┼úe (├«ntregi sau rafinate). A fost stabilit un indice glicemic global pentru fiecare persoan─â, acesta clas├ónd alimentele ├«n func┼úie de cre┼čterea glicemiei (nivelului de zah─âr) pe care o provoac─â atunci c├ónd sunt consumate. Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au luat ├«n considerare ┼či ├«nc─ârc─âtura glicemic─â, ce ┼úine seama at├ót de aporturile ├«n glucide specifice alimentului, c├ót ┼či de cantitatea con┼úinut─â ├«ntr-o por┼úie normal─â, lucru care permite compara┼úii mai realiste. Termenul de "glycemic load" a fost introdus de cercet─âtorii de la Harvard pentru a defini efectul asupra glicemiei al unei por┼úii dintr-un anumit aliment. Cu c├ót indexul glicemic este mai ridicat, cu at├ót riscul de depresie cre┼čte - a fost rezultatul experimentului. Diferen┼úa a fost de 22% ├«ntre grupul cu indexul cel mai sc─âzut ┼či cel cu indexul cel mai ridicat. La cre┼čterea riscului contribuie ├«n mod diferit toate glucidele, dar mai ales zah─ârul ad─âugat. O alimenta┼úie bogat─â ├«n fibre ┼či ├«n semin┼úe ├«ntregi ac┼úioneaz─â ├«n schimb ca element protector. ├Än plus, grupul cu indexul glicemic ridicat se caracterizeaz─â - ├«n mod global - ┼či printr-un indice de mas─â corporal─â (IMC) mai defavorabil, mai pu┼úin─â activitate fizic─â ┼či o alimenta┼úie mai dezechilibrat─â. Cercet─âtorii afirm─â c─â vor efectua ┼či alte studii pentru a stabili dac─â un regim alimentar cu indice glicemic sc─âzut poate fi vizat ca solu┼úie complementar─â ├«n prevenirea sau tratarea depresiei.