Ce înseamnă neuropatia diabetică periferică şi cum poate fi evitată cu ajutorul multivitaminelor Favio (P)

1 2 jpg jpeg

Ce este neuropatia diabetică

Pentru a înţelege exact ce reprezintă piciorul diabetic este necesar ca, mai întâi, să fie clarificată noţiunea de neuropatie diabetică.

Aceasta este afecţiunea nervilor din întregul corp atunci când aceştia sunt afectaţi constant de nivelul ridicat al glucozei din sânge. Între 60% şi 70% dintre persoanele care suferă de diabet dezvoltă această afecţiune, dar rata ei de incidenţă creşte o dată cu vârsta şi cu perioada de instalare a diabetului (cele mai predispuse sunt persoanele care suferă de diabet de peste 25 de ani).

Pe lângă glicemia ridicată, hipertensiunea şi nivelul sporit de colesterol din sânge sunt motive care stau la baza dezvoltării acestei afecţiuni.

Neuropatia diabetică periferică

Piciorul diabetic sau neuropatia periferică reprezintă efectul neuropatiei asupra picioarelor, unele dintre zonele cele mai sensibile datorită presiunii constante care se pune pe talpa piciorului.

Această afecţiune face ca nervii să devină incapabili de a mai transmite în mod eficient semnale creierului, iar bolnavul începe să piardă capacitatea de a mai simţi diverşi stimuli.

Principalele simptome ale neuropatiei în această zonă sunt:

● Insensibilitate la durere, stimuli termici sau reflexe (aceasta este şi cea mai periculoasă manifestare);

● Dureri ascuţite de scurtă durată;

● Sensibilitate crescută la atingere;

● Senzaţie de arsură sau înţepătură;

● Slăbiciune a muşchilor (dificultate de a te ridica în picioare sau de a căra lucruri);

● Pierderea echilibrului şi a coordonării (datorită procesului de adaptare al corpului la leziunile musculare).

Consecinţele pot afecta viaţa pacientului sau pot conduce la apariţia ulcerului neuropatic şi chiar la amputarea piciorului. Cel mai adesea, acestea au loc în urma unei infecţii netratate pentru că fluxul sanguin nu mai conferă suficientă capacitate de autovindecare.

De asemenea, aceleaşi consecinţe le poate avea o rană inofensivă căreia nu i se acordă suficientă atenţie (pentru că nervii nu mai transmit cu acurateţe gravitatea situaţiei) sau chiar şi atunci când este purtată o pereche de pantofi de mărime nepotrivită.

Leziunile nervilor se manifestă diferit de la persoană la persoană; în unele cazuri acestea provoacă furnicături, iar mai apoi durere, amorţeală, iar în altele se pierde orice senzaţie din zona degetelor.

Toate acestea se produc pe durate de ani întregi şi, tocmai pentru că schimbările au loc atât de lent, concomitent cu îmbătrânirea, oamenii au tendinţa să ignore aceste semnale ale nervilor, punându-le pe seama înaintării în vârstă.

Sfaturi pentru a preveni neuropatia diabetică periferică şi suplimentul Favio

2 jpg jpeg

Cel mai important lucru când vine vorba de prevenirea neuropatiei diabetice, indiferent de zona corpului, este ţinerea sub control a glicemiei.

Nivelul normal al glicemiei din sânge este cea mai sigură metodă de a evita leziunile nervilor. În acest sens, este ideal suplimentul Favio, care conţine 20 de vitamine şi minerale esenţiale pentru sănătatea organismului, ajutând la reglarea cantităţii de glucoză din sânge.

De asemenea, mulţumită complexului de vitamine selecţionate, Favio întăreşte sistemul imunitar, ajută la funcţionarea normală a glandei tiroide şi creşte nivelul de energie.

Pe lângă asta, specialiştii mai recomandă următoarele măsuri pentru persoanele diagnosticate cu diabet:

1. Fă-ţi un control medical special pentru picioare o dată pe an

Medicul va examina dacă există semne speciale cauzate de leziuni ale nervilor, îţi va testa sensibilitatea picioarelor, circulaţia sângelui în sistemul periferic, te va îndruma în privinţa îngrijirii, va decide dacă ai nevoie de pantofi speciali etc.

2. Renunţă la fumat

Acest lucru va diminua considerabil riscul unui atac cerebral, a afecţiunilor nervilor, a bolilor de rinichi şi a amputarii. În acelaşi timp, nivelul colesterolului şi al tensiunii arteriale se vor îmbunătăţii, la fel şi circulaţia sângelui.

3. Verifică-ţi zilnic picioarele

Foloseşte o oglindă pentru a vedea dacă există tăieturi, răni, roşeaţă, bătături, unghii infectate sau alte probleme. De asemenea, pentru a fi sigur, poţi ruga pe cineva apropiat să te ajute.

4. Fă din îngrijirea picioarelor o rutină zilnică

În primul rând, spală-le o dată sau de două ori pe zi cu apă călduţă, nu fierbinte, fără a le scufunda complet, iar apoi freacă-le delicat cu o cremă specială scrub pentru exfoliere; evită să foloseşti obiecte dure.

Usucă-le bine cu un prosop fin, asigurându-te că pătrunzi inclusiv în zona dintre degete, iar apoi aplică o cremă hidratantă. După curăţare, poţi folosi pudră de talc sau amidon de porumb pentru a te asigura că pielea rămâne uscată, deoarece umezeala poate conduce la apariţia micozelor.

5. Masează-ţi zilnic picioarele cu uleiuri pentru îngrijire

6. Taie-ţi unghiile de la picioare o dată pe săptămână

Dacă este nevoie să o faci mai des, fă-o! Unghiile trebuie tăiate drept, fără colţuri şi netezite cu ajutorul unei pile.

7. Poartă tot timpul pantofi sau şosete pentru a-ţi proteja picioarele

Nu merge desculţ nici măcar în casă, pentru a evita riscul de a te răni şi foloseşte şosete de bumbac (fără elastic şi, dacă se poate, fără cusături) care absorb umezeala şi permit aerisirea pielii.

La capitolul încălţăminte, este foarte important să te asiguri că porţi mărimea potrivită, că pantofii nu au tocuri sau vârf ascuţit (acestea pun presiune pe picior) şi evită sandalele sau încălţămintea deschisă. Nu folosi niciodată încălţăminte din vinilin sau din plastic pentru că nu este flexibilă şi nu permite trecerea aerului în interior.

8. Nu îţi expune picioarele la temperaturi extreme

Asta înseamnă să le protejezi iarna, când este zăpadă afară sau când plouă şi se formează acumulări de apă pe drum, iar vara, să foloseşti mereu papuci când eşti la plajă sau la piscină.

9. Nu uita de exerciţiul fizic

O jumătate de oră pe zi de mers alert, dansat, mers cu bicicleta sau înot vor îmbunătăţi circulaţia sângelui şi îţi vor proteja picioarele, dar, chiar şi atunci, alege o pereche confortabilă de încălţăminte.