Cât de nociv e consumul mare de zahăr

1 2 jpg jpeg

De asemenea, zahărul poate da dependenţă, în timp ce consumul excesiv provoacă mai multe probleme de sănătate.

Iată, aşadar, câteva dintre efectele nocive ale consumului de zahăr!

- Porţia zilnică recomandată este de maximum 6 linguriţe în cazul femeilor şi 9 linguriţe de zahăr pentru bărbaţi;

- Majoritatea dintre noi consumăm mai mult zahăr decât conştientizăm, acesta fiind ,,ascuns'' mai ales în alimentele procesate. Un singur pahar de băutură răcoritoare poate conţine până la 7 linguriţe de zahăr, în timp ce o sticlă întreagă poate avea până la 44 linguriţe de zahăr;

- Ciocolata, produsele de patiserie, bomboanele, mâncarea de tip fast-food, cerealele, îngheţata, fructele la conservă, băuturile alcoolice şi deserturile conţin cantităţi însemnate de zahăr;

- Excesul de zahăr acumulat de organism provoacă de cele mai multe ori boli precum obezitate, carii dentare, diabet sau slăbirea sistemului imunitar;

- Surplusul de zahăr în organism este asociat cu colesterolul mărit, rezistenţa la insulină şi creşterea tensiunii arteriale;

- Persoanele dependente de zahăr sau cele care suferă de diabet, obezitate, boli ale inimii etc. pot opta pentru înlocuitorii acestuia drept o alternativă mai sigură: sucraloza, aspartamul, ştevia sau mierea;

- Deşi suntem obişnuiţi să consumăm doar zahăr alb, specialiştii ne atrag atenţia că nu este cea mai bună alegere. Obţinerea acestuia se face printr-un proces de rafinare, în urma căruia sunt eliminaţi aminoacizii, pectinele, sărurile, mineralele şi enzimele. Prin urmare, acesta conţine doar zaharoză;

- În schimb, putem opta pentru zahărul brun, însă şi acesta este de două tipuri. Zahărul brun nerafinat se obţine prin păstrarea melasei, bogată în nutrienţi: vitamine şi minerale (Ca, K, Mg, P şi Na). În schimb, zahărul brun rafinat conţine 96 la sută zaharoză.