Campanie pentru sănătatea sânilor: informare, investigaţii gratuite şi cutii ale speranţei
Cancerul de sân este un diagnostic pe care îl primesc peste 9000 de femei din România în fiecare an. În lupta împotriva acestei maladii, o serie de acţiuni vor avea loc în luna octombrie în Bucureşti şi în ţară, atât pentru depistarea timpurie, cât şi pentru susţinerea femeilor deja afectate.
Cutii ale speranţei pentru femeile bolnave de cancer la sân
Campania „Are nevoie de tine. Vorbeşte cu EA!” demarată de Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer (FABC) şi Roche România face un pas spre oferirea de speranţă şi susţinere femeilor care se tratează de cancer la sân, dăruind 2500 de hope kit-uri (cutii ale speranţei) în spitale din Capitală şi din restul ţării. În cutie sunt materiale educaţionale despre cancerul de sân, o pereche de şosete călduroase, un termos şi un săculeţ de ceai, precum şi produse de îngrijire de la Avon (balsam de buze, cremă de faţă şi cremă de corp).
„Octombrie este luna de luptă mondială împotriva cancerului de sân. În fiecare an sunt tot mai multe campanii care susţin această cauză. În 2017, am lansat campania „Are nevoie de tine. Vorbeşte cu EA!”, sub umbrela căreia am avut o colaborare cu FABC, prin care am trimis semnale de alarmă, atât în ceea ce priveşte conştienizarea, cât şi suportul pentru femeile care aveau nevoie. Anul acesta, mesajul prinicpal al acestei campanii este cel de speranţă, pentru că orice pacientă diagnosticată cu orice patologie oncologică are nevoie de sprijin şi de speranţă. Am construit aceste cutii ale speranţei care vor fi distribuite spre cât mai multe dintre pacientele cu cancer mamar din spitalele din ţară, prin intermediul FABC. Kit-urile conţin şi materiale educaţionale, pentru că e important să aducem cât mai aproape de înţelegerea fiecărei paciente informaţiile din multitudinea de faţete pe care cancerul mamar le poate avea. Pe lângă acestea, am inclus şi elemente care să dea pacientei o stare de bine”, a precizat dr. Oana Matei, group medical manager la Roche România.
Eveniment pentru public în Bucureşti: cum se face autopalparea sânilor, cu video şi mulaje
De asemenea, în cadrul campaniei au fost achiziţionate şi o serie de modele anatomice, mulaje care conţin 3 tipuri de sâni - normal, cu tumori benigne, cu tumori maligne. Cu sprijinul Laurei Mustaţă, medic specialist obstetrică-ginecologie, cu supraspecializare în chirurgia oncoplastică şi chirurgie mamară, a fost realizat un material educaţional sub formă de clip, în care dumneaei explică tehnica autopalpării. În plus, în perioada 7-20 octombrie, în Centrul Comercial Orhideea, va fi amenajat un spaţiu în care studenţi la Facultatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” le vor arăta femeilor cum se face autopalparea sânilor, cu ajutorul acestor mulaje şi al clipului.
Ecografii gratuite în oraşele mici din ţară
Avon, care este partener în campania
, organizează în paralel o campanie de testări,
, oferind
pentru mai bine de 3000 de femei din ţară.
„Avon le aduce femeilor speranţă într-o luptă grea, dar nu de neînvins. În paralel cu această campanie, derulăm de 3 ani proiectul „Cancel Cancer”, care înseamnă tot o caravană, doar că mergem în oraşele mici din ţară, şi anul acesta, în primele două etape, am reuşit să oferim 2553 de ecografii şi peste 600 de vouchere de mamografie pentru femeile care au necesitat o investigaţie suplimentară. Facem campanii pentru sănătatea sânilor de 17 ani şi, de-a lungul timpului, am tot încercat să găsim variante potrivite pentru femeile din România, iar „Cancel Cancer” tocmai asta face, se duce către femei şi le lasă „fără scăpare” în faţa unei ecografii. Facem asta în parcările Kaufland din oraşele respective, anul acesta am fost în 16, mai avem 4 şi sperăm ca până la sfârşitul anului să ajutăm mai mult de 3000 de femei”, a declarat Loredana Ciubotaru, CSR Specialist Avon România.
Informarea despre cancerul la sân este esenţială pentru fiecare femeie
Cancerul de sân este o boală tratabilă şi curabilă, iar prognosticul este cu atât mai bun cu cât boala este diagnosticată mai repede. Primul pas în sănătatea sânilor este autopalparea la domiciliu, iar la prima suspiciune, solicitarea unui consult medical. În România, medicii sunt pregătiţi să lupte cu maladia la standarde internaţionale, alegând pentru fiecare pacientă cea mai potrivită abordare terapeutică. Însă e nevoie permament de informare la nivel naţional şi de implicarea mai multor entităţi pentru ca informaţiile să ajungă la cât mai multe femei.
„Speranţele mele sunt legate în primul rând de progresele făcute de medicină şi mă refer mai ales la capacitatea noastră de a diagnostica în stadii din ce în ce mai incipiente, dacă pot spune aşa, cancerele mamare, lucru care se vede într-o scădere a procentului de cancere avansate diagnosticate. De asemenea, speranţele mele se leagă şi de faptul că există supravieţuitori care au decis să se implice, să îi ajute şi să îi susţină pe cei care sunt în plină luptă. E minunat că îşi răpesc din timp pentru a le oferi celorlalţi sprijinul de care au nevoie. Al treilea lucru este legat de implicarea din ce în ce mai mare a societăţii, fie că e vorba de companii, fie că e vorba de asociaţii de pacienţi, care tot societate înseamnă până la urmă, care fac campanii de informare, poiecte legate de accesul la tratament şi includere socială după încheierea tratamentului. Şi al patrulea lucru pozitiv este că există şi implicarea presei, prin diseminarea acestor informaţii, care să ajungă la cei care pot fi victime sau câştigători în lupta cu boala”, a subliniat dr. Dragoş Median, medic primar oncologie medicală la Spitalul Clinic Filantropia.
Tot în luna octombrie, FABC derulează şi campania „Nu am făcut destul”, care oferă investigaţii medicale gratuite femeilor din mediul rural. Anul acesta, campania se desfăşoară în 14 sate din Satu Mare, Arad, Hunedoara şi Bihor.