Alimentele care au grij─â de s─ân─âtatea creierului

1 2 jpg jpeg

Rezultatele unei cercetări recente au arătat că acest tip de alimentaţie ajută la îmbunătăţirea memoriei.

Dieta mediteraneean─â presupune consumul frecvent de legume ┼či fructe proaspete, nuci, semin┼úe, ulei de m─âsline, pe┼čte, dar ┼či cantit─â┼úi moderate de vin. De asemenea, include un consum redus de alimente procesate, dulciuri ┼či carne ro┼čie.

├Än cei cinci ani de studii, speciali┼čtii au analizat starea de s─ân─âtate ┼či obiceiurile alimentare ├«n cazul a 27.860 din 40 de ┼ú─âri, cu v├órsta de peste 55 de ani.

Cercet─âtorii au verificat dac─â participan┼úii au suferit ├«n to┼úi ace┼čti ani afec┼úiuni cardiace, le-au verificat abilit─â┼úile cognitive, dar ┼či ce ace┼čtia obi┼čnuiau s─â includ─â ├«n meniul zilnic.

La finalul studiului, 4,699 de persoane au fost diagnosticate ca av├ónd probleme de memorie ┼či de concentrare. Astfel, speciali┼čtii au ajuns la concluzia c─â participan┼úii care aveau o alimenta┼úie s─ân─âtoas─â, asem─ân─âtoare cu cea mediteraneean─â, erau ┼či cele care nu aveau probleme mentale.

,,Schimb─ârile alimentare care ┼úin la distan┼ú─â bolile trebuie f─âcute ├«nc─â din tinere┼úe, iar rezultatele o s─â fie vizibile ├«n timpÔÇŁ, a afirmat Andrew Smyth, profesor la Universitatea McMaster din Canada.

Concluziile studiului au fost publicate ├«m Jurnalul Medical ,,NeurologyÔÇŁ.