Pielea posedă capacitatea de a se întinde şi de a reveni la forma sa iniţială, proces cunoscut sub numele de elasticitate a pielii. Cu toate acestea, această caracteristică specială a pielii depinde de sănătatea, tonul şi puterea muşchilor de sub ea. Odată cu înaintarea în vârstă, pielea tinde să-şi piardă elasticitatea şi nu mai rămâne la fel de suplă. Iata 10 soluţii pentru a reda elasticitatea pielii.

Factori precum: genetica, dieta, vârsta şi impurităţile acumulate în porii pielii face ca ea să-şi piardă din elasticitate. Prin urmare, ridurile încep să apară şi pielea începe să se lase. Cu toate acestea, cu un regim alimentar adecvat, dar şi unul de îngrijire a pielii, poţi combate destul de eficient această criză. Un obicei alimentar echilibrat oferă toate substanţele nutritive esenţiale, pivot pentru sănătatea pielii tale. De asemenea, acesta favorizează rezistenţa pielii tale în timp.

Soluţii pentru a reda elasticitatea pielii - Hidratează-te

Bea multă apă deoarece te ajută să păstrezi pielea hidratată în mod corespunzător şi previne uscarea ei. Aminteşte-ţi, pielea uscată este mai predispusă la îmbătrânire prematură şi la riduri, deoarece tinde să-şi piardă elasticitatea foarte uşor.

Traspiră

Transpiraţia poate fi extrem de benefică pentru sănătatea pielii tale. Transpiraţia are mai multe funcţii: ajută la hidratarea pieli, la restabilirea echilibrului pH-ului pielii şi, de asemenea, permite uleiurile pielii să se răspândească în mod egal pe suprafaţa ei. Acum, dacă vrei o piele suplă şi întinerită, atunci trebuie să te asiguri că ea transpiră.

Soluţii pentru a reda elasticitatea pielii - Curăţă tenul de impurităţi

Acumularea prafului în porii pielii poate, de asemenea, determina pierderea elasticităţii. Este foarte important ca tu să cureţi pielea în mod regulat. Gomajul ajută la menţinerea circulaţiei sângelui, care este extrem de benefic pentru starea generală de sănătate a pielii tale.

Exerciţii în fiecare zi

Exerciţiile regulate asigură o circulaţie adecvată de oxigen şi substanţele nutritive diferitelor părţi ale corpului. Hormonii joacă un rol semnificativ în sănătatea pielii tale. Exerciţiile echilibrează hormonii, care pot fi benefici pentru sănătatea pielii tale.

Vitamina C

Produsele alimentare bogate în vitamina C, cum ar fi roşiile, lămâile, căpşunile, cât şi legumele cu frunze verzi, trebuie să fie consumate în cantitate adecvată pentru a îmbunătăţi elasticitatea pielii împotriva îmbătrânirii. Vitamina C protejează pielea de razele UV nocive.

Vitamina E

Asigură-te că incluzi alimente cu conţinut suficient de vitamina E în dieta ta de zi cu zi: uleiul de măsline, uleiul de floarea-soarelui, papaya, spanac, afine, kiwi, migdale, varză de Bruxelles şi dovleci. Vitamina E ajută la anularea efectelor cauzate de soare şi previne apariţia ridurilor. Acesta posedă proprietăţi antioxidante imense şi poate rectifica orice leziune celulară provocate de soare, sau alţi poluanţi, chiar şi fumatul.

Vitamina B Complex

Vitamina B facilitează producerea de celule ale pielii. De asemenea, joacă un rol important în menţinerea apei celulelor pielii. Tărâţele de grâu, orzul, ovăzul, cartofii, bananele, tonul şi lintea sunt unele dintre alimentele care au un conţinut complex de vitamina B.

Soluţii pentru a reda elasticitatea pielii - Acizii graşi esenţiali

Acizii graşi esenţiali sunt cruciali pentru elasticitatea pielii tale. Ei sunt vitali pentru puterea pereţilor celulelor pielii şi ajută la regenerarea lor. Astfel, nu uita să incluzi alimente bogate în acizi graşi esenţiali: uleiul de cânepă, somon, ulei de seminţe de in, sardine şi seminţe de dovleac, nuci, ulei de soia, fructe de mare, seminţe de dovleac, seminţe de floarea soarelui şi legume cu frunze verzi.

Antioxidanţii

Produsele din cacao, fructele de pădure, ceaiul verde sunt alimentele care au o putere antioxidantă mare. Joacă un rol important în restabilirea elasticităţii pielii, şi asigură, de asemenea, conţinutul de colagen şi elastină din piele.

Dioxidul de siliciu

Unele dintre cele mai bogate şi naturale surse de siliciu sunt prazul, castraveţii, ţelina, căpşunile, mango-ul şi sparanghelul. Se dovedeşte a fi eficient în creşterea rezistenţei ţesuturilor pielii.


Citeşte şi:

VIDEO: 3 factori care cresc riscul de cancer de piele

Iată care sunt alimentele îţi pot afecta pielea!