Sl─âbe┼čte cu ajutorul carbohidra┼úilor buni

1 2 jpg jpeg

Nu mai fugi de carbohidra┼úi, ace┼čtia sunt buni pentru organismul t─âu deoarece sunt responsabili printre altele cu furnizarea energiei necesare. La fel ca ┼či gr─âsimile ace┼čtia se ├«mparte ├«n carbohidra┼úi simpli, principalii vinova┼úi pentru depunerea gr─âsimilor dar ┼či cei buni complecsi care au grija de silueta ta.

Pe l├óng─â energie furnizat─â, carbohidra┼úii ├«┼úi asigur─â necesarul caloric pentru buna func┼úionare a creierului t─âu ┼či a ├«ntregului sistem muscular. Astfel, ei ├«┼úi furnizeaz─â vitaminele ┼či mineralele necesare.

├Äi po┼úi g─âsi ├«n fructe, legume, cereale integrale, verde┼úuri. Fere┼čte-te ├«n schimb de produsele de patiseria, f─âina alb─â ┼či dulciurile din comer┼ú.

Orzul te ajută să ţii apetitul sub control

Orzul stimuleaz─â hormonii din intestine care au rolul de a controla apetitul ┼či de a regla metabolismul, ├«n plus ├«┼úi ofer─â sa┼úietate de lung─â durat─â ┼či te ajut─â desigur la sl─âbit.

Po┼úi s─â ├«l consumi ├«n salate sau ├«n smoothie-uri, ca garnitur─â la pe┼čte sau chiar s─â ├«nlocuie┼čti orezul ├«n m├óncare.

Dovleacul, cea mai bogată sursă de carbohidraţi

1 2 jpg jpeg

Una dintre cele mai bogate surse de nutrimen┼úi ┼či carbohidra┼úi din acest sezon, dovleacul este plin de fibre, aspect care faciliteaz─â o digestie corespunz─âtoare. ├Än plus ├«┼úi aduce un aport bun de betacaroten care te protejeaz─â de anumite tipuri de cancer, vitamina C ┼či potasiu, oferindu-┼úi protec┼úie ├«mpotriva anumitor maladii precum Alzheimer sau chiar Parkinson.

Un alt produs bun pentru silueta ta este p─âst├órnacul, acesta aduce ├«n aten┼úia ta o doz─â de potasiu ┼či electroli┼úi care ajut─â sistemul osos ┼či metabolismul s─â func┼úioneze corespunz─âtor.

Află care sunt smoothie-urile care îţi accelerează metabolismul AICI

Maz─ârea reduce riscul de diabet

1 2 jpg jpeg

Profit─â din plin de mineralele esen┼úiale precum fierul, zincul, potasiul ┼či cumestrol, un fitonutrient ce ofer─â protec┼úie ├«mpotriva cancerului de stomac. Av├ónd un indice glicemic mic ┼či un nivel ridicat de proteine ┼či fibre, consumul regulat de maz─âre va ┼úine diabetul la distan┼ú─â.

┼óine cont de faptul c─â te po┼úi bucura de toate aceste calit─â┼úi at├ót timp c├ót nu folose┼čti pr─âjeala sau nu le consumi cu p├óine alb─â.

Mazărea poţi să o consumi în salate, în smoothie-uri sau poţi să prepari o supă rece de mazăre.

Fulgii de ov─âz ajut─â la eliminarea toxinelor

1 2 jpg jpeg

Pentru s─ân─âtatea tranzitului intestinal este recomandat s─â consumi mai ales diminea┼úa ├«n iaurt fulgi de ov─âz. Datorit─â con┼úinutului de fibre solubile acestea odat─â ajunse ├«n stomac ajut─â la eliminarea complet─â a toxinelor, favorizeaz─â ardera gr─âsimilor dar ┼či sc─âderea colesterolului r─âu.

Dac─â nu obi┼čnuie┼čti s─â m─ân├ónci iaurt diminea┼úa, po┼úi s─â adaugi fulgii de ov─âz ├«n suc de portocale sau ├«n smoothie.