Cele mai sănătoase poziţii de dormit

1 2 jpg jpeg

Omul modern nu acordă o importanţă deosebită odihnei, iar acest lucru se poate observa imediat. Omul agitat, veşnic în căutare de ceva, lipsit de atenţie şi mereu încordat este un om care nu se odihneşte cum şi cât trebuie.

Încă din cele mai vechi timpuri se cunoaşte faptul că oamenii se epuizează foarte mult chiar şi atunci când vorbesc. Un vechi proverb chinezesc spune: ”Când gura vorbeşte, energia se risipeşte”. Dar tăcerea este cultivată şi în istoria culturii româneşti, cu excepţia rugăciunilor, sfinţiţi părinţi din mănăstiri vorbesc foarte puţin şi atunci cu folos.

Cele mai sănătoase poziţii de dormit – importanţa odihnei pentru sănătatea organismului

Aşadar, tăcerea este o cale extrem de eficace de a conserva energia, pentru utilizări interne mult mai importante. Corpul are nevoie de odihnă să se refacă, iar somnul este perioada de tăcere care ajută organismul să se reîncarce. Trebuie să profităm din plin de perioada în care ne odihnim, şi foarte important este să ne odihnim cum trebuie. Dar care sunt cele mai sănătoase poziţii de dormit, prin care să ne oferim ocazia de a ne relaxa deplin?

Medicul ortoped Hooman Melamed de la spitalul din Los Angeles a ajuns la concluzia că 80% dintre persoanele care suferă de dureri de spate au această problemă din cauza poziţiei în care dorm. Aşadar, a venit cu câteva sfaturi legate de cele mai bune poziţii de dormit.

Cele mai sănătoase poziţii de dormit – somnul pe spate, cel mai recomandat pentru o odihnă cum trebuie

Medicii recomandă dormitul pe spate, acesta se pare că este cel mai sănătos. Dormitul pe spate previne durerile de ceafă, de spate şi ajută la alinierea corectă a coloanei vertebrale. Chiar dacă dormitul pe spate nu îi avantajează pe cei care sforăie, este ideal pentru prevenirea ridurilor şi coşurilor.

Cei care au dureri mari de spate, care suferă de apnee în somn şi femeile însărcinate ştiu că dormitul pe o parte este printre cele mai sănătoase poziţii de dormit. Experţii avertizează femeile că dormitul pe o parte poate duce la lăsarea sânilor.

Contează şi poziţia pe care alegeţi să dormiţi, cei care dorm pe partea dreaptă vor suferi de arsuri la stomac. Cei care dorm pe partea stângă presează organele interne, precum ficatul şi plămânii. Unii terapeuţi recomandă persoanelor care dorm pe o parte să folosească trei perne ergonomice, una sub cap, una sub talie şi una între picioare.

Cele mai sănătoase poziţii de dormit – dormitul în poziţia fetală şi dormitul pe burtă, poziţii care duc la diverse afecţiuni în timp

Două poziţii destul de des întâlnite, dar care nu sunt recomandate pentru o odihnă excelentă, sunt dormitul în poziţie de fetus şi dormitul pe burtă. Dormitul pe burtă afectează circulaţia şi respiraţia, obligă gâtul să stea într-o poziţie forţată şi face presiune pe coloana vertebrală.

Poziţia fetală presupune dormitul pe o parte cu genunchii la piept. În timp duce la dureri de spate, la lăsarea sânilor şi riduri. În timpul somnului, umerii şi gâtul trebuie să fie aliniaţi. Contează foarte mult şi salteaua pe care dormiţi, aceasta trebuie să fie moale, pentru a nu pune presiune pe încheieturi, dar suficient de tare pentru a susţine gâtul.