Laptele matern este cel mai bun aliment pentru bebelusul tau. Pentru ca unele produse ii pot modifica gustul, iata ce sa nu mananci cand alaptezi.

Nu e nevoie sa tii o dieta speciala cand alaptezi, dar meniul tau trebuie sa fie echilibrat din punct de vedere nutritional. Asta inseamna ca trebuie sa mananci cat mai multe fructe, de preferabil de sezon, si legume. Insa in meniul zilnic trebuie sa se regaseasca si cerealele integrale, cum sunt ovazul, orezul brun si painea etichetata integrala. Proaspetele mamici au nevoie si de proteine slabe (pui, oua, linte si carne de vita) si grasimi sanatoase, care se gasesc in uleiul de masline, nuci, seminte, avocado si peste (somon sau macrou). Pentru ca se poate intampla ca din cand in cand bebelusul sa fie agitat la san sau sa aiba gaze dupa ce consumi anumite produse, cel mai bine ar fi sa le eviti cateva zile. 
 

Alimente bogate in cofeina

 
Majoritatea mamelor care alapteaza pot consuma cofeina cu moderatie (nu mai mult de 200-300 miligrame pe zi sau aproximativ 2-3 cani de cafea). Desi nu exista dovezi care sa ateste ca o cantitate mare de cofeina reduce fluxul de lapte, este bine sa urmaresti cum reactioneaza bebelusul dupa ce consumi cafea. In cazul in care este activ, alert sau agitat, poate fi suprastimulat de cofeina. Copiii ale caror mame au evitat cofeina complet in timpul sarcinii par sa reactioneze mai mult la cofeina cand aceasta face din nou parte din dieta mamei. Cofeina este prezenta si in ceaiuri precum cel verde, matcha, negru si oolong, medicamente (cum sunt cele pentru migrene), ciocolata, anumite produse pe baza de plante si suplimente (care contin guarana/si cola) si anumite bauturi energizante. 
 

Pesti contaminati cu mercur

 
Pestele este o sursa importanta de nutrimenti, de la proteine ​​la acizi grasi, deci nu evita toti pestii, ci doar pe aceia despre care se stie ca sunt contaminati cu o cantitate mare de mercur. Printre acestia se numara: rechinul, tonul alb, pestele spada si macroul.
 

Indulcitori artificiali

 
Sunt putine cercetari cu privire la impactul pe care indulcitorii artificiali il au asupra alaptarii. Prin urmare se recomanda ca femeile care alapteaza sa utilizeze indulcitori artificiali cu prudenta, inclusiv zaharina, sucraloza, aspartam etc. In schimb, pot opta pentru miere si sirop de artar 100% pur, si, zahar de trestie, cu moderatie.
 

Alcool

 
Academia Americana de Pediatrie sustine ca femeile care alapteaza trebuie sa limiteze consumul de alcool si ca alaptarea ar trebui sa aiba loc dupa 2 ore de la ingerarea bauturii. In timp ce cercetarile actuale arata ca administrarea a 1-2 bauturi ocazionale nu pare sa dauneze copilului, consumul zilnic de alcool diminueaza reflexul de ejectie a laptelui si poate duce la aparitia unor intarzieri in dezvoltarea abilitatilor motorii ale bebelusului.
 
Citeste si: