Prima masă a zilei e foarte importantă şi pentru cei mici. Le acoperă o parte din substanţele nutritive de care au nevoie zilnic şi le conferă energie pentru diverse activităţi.

Sucuri de fructe

Din cauza faptului că sucurile de fructe sunt dulci, copilul simte nevoia să bea mai mult, ceea ce poate duce la iritare mucoasei gastrice. Ţi se poate părea o variantă sănătoasă, dar în timpul preparării, se distrug fibrele care în mod normal uşurau digestia fructelor.

Un alt dezavantaj, prin consumarea fructelor sub formă de suc, copilul ajunge să mănânce o cantitate mai mare decât în mod obişnuit. O variantă mai bună ar fi să-i dai fructele ca atare, bine spălate, eventual fără coajă sau să-i faci un ceai din plante medicinale.

Cereale dulci

Nu doar copiilor le plac cerealele îndulcite. Acestea au o cantitate ridicată de zahăr, circa 360 de calorii la suta de grame, ceea ce vă poate afecta sănătatea danturii şi vă poate îngrăşa. Alege cerealele integrale, eventuale unele cu fructe uscate, migdale, nuci.

Produse de patiserie

Covrigii, cornurile, produsele de patiserie, pizza, pastele, pâinea din făină albă în exces prăjiturile nu ar trebui să facă parte din micul dejun al copiilor.

Acestea conţin carbohidraţi simpli care cresc riscul de obezitate şi de diabet zaharat. În schimb, sunt indicate alimentele care conţin carbohidraţi complecşi, care ajută la buna funcţionare a creierului, alungă stresul, dau energie (pâine din făină integrală, castraveţi, fulgi de ovăz, musli, iaurt, cartofi dulci).

Fructe acide

Nici ananasul, portocalele, grepfrutul, kiwi, mandarinele, citricele în general nu sunt indicate copiilor la prima masă a zilei, pe stomacul gol, din cauză că sunt acide.