Cei doi factori care influențează calitatea muncii

Obiectivele tuturor companiilor coincid atunci când ne gândim la performanța crescută în domeniul căruia îi aparțin. Aici este vorba de idealul comun al angajaților unei companii, de a ridica respectiva organizație la cel mai înalt nivel de performanță. Rezultatele acestei ascensiuni se reflectă mai ales în beneficiile acordate angajaților, care asigură calitatea vieții.
Climatul organizațional și cultura organizațională
Când vine vorba de calitatea vieții angajaților, dar și de capacitatea lor de a produce rezultate, există doi factori care influențează pregnant calitatea muncii și interesul acordat, anume climatul organizațional și cultura organizațională. Denumirile lor pot crea ideea greșită că se referă la unul și același lucru, dar. În practică, lucrurile stau diferit.
Spre deosebire de cultura organizațională, care se referă la felul cum cred angajații că se așteaptă să reacționeze, climatul organizațional se referă la un nivel mai profund al personalității umane și ține cont de valorile și percepțiile pe care le împărtășesc membrii unei companii.
Principala întrebare la care se cere un răspuns, când se vorbește despre climat organizațional, este care este percepția oamenilor despre ce se petrece în organizație. De asemenea, climatul organizațional se referă și la gradul de competitivitate resimțit în cadrul organizației.
De obicei, în cadrul companiilor mici, competitivitatea este foarte crescută, deoarece fiecare angajat are acces la atribuțiile și rezultatele colegilor, pe când, într-o companie mare, această concurență bazată pe informații sigure nu există, lucru care reduce riscul de burnout.
Bineînțeles că, atunci când ne gândim la cultură organizațională, trebuie să ţinem cont și de alte aspecte, precum vârsta, pregătirea profesională, mediul de proveniență, etc. Acești factori influențează atât performanța companiei, cât și relațiile care se stabilesc între colegi.
Cum se poate îmbunătăți climatul organizațional?
Fiecare își aduce, uneori inconștient, aportul, la ceea ce înseamnă climatul organizațional. Spun inconștient pentru că relațiile între colegi se stabilesc pe baza intereselor comune, iar faptul că doi oameni se înțeleg bine poate să nu fie evident de la început. De obicei, patronii companiilor organizează diverse evenimente, după încheierea programului, pentru a stimula dezvoltarea unor relații cât mai bune, în cadrul firmei respective. Deja cunoscute sunt petrecerile de Crăciun sau de Anul Nou, la care participarea nu este obligatorie, dar poate contribui la descoperirea unor lucruri în comun, între colegii diverselor departamente.
Text scris de Sima Simina-Maria, psiholog

























