După Sărbători se numără kilogramele acumulate şi este bine să faci ordine în dieta zilnică. Câteva schimbări benefice te vor ajuta să slăbeşti, să întăreşti imunitatea şi să ai mai puţine kilograme. Pentru acest lucru, poţi miza pe salate consistente şi hrănitoare.

Sunt multe regimuri de slăbire care se bazează pe salate, pentru că, în afară de legumele pline de vitamine, de minerale şi de fibre, poţi adăuga fructe, seminţe, brânză, peşte, ingrediente nutritive şi bogate în grăsimi bune. În plus, dacă incluzi în meniul zilnic cel puţin o salată consistentă, te bucuri de un tranzit intestinal mai eficient. Pe lângă salată verde, castraveţi, roşii, ardei coloraţi sau alte legume, poţi pune în salata preferată nuci sau migdale, seminţe de in, de floarea-soarelui şi de dovleac. Cu cât este mai colorată, cu atât este mai sănătoasă. Datorită alcalinităţii lor, salatele combat aciditatea cărnii, de aceea ar trebui asociată cu o friptură.

Evită să mănânci salată cu cartofi

Carnea şi proteinele de origine animală trebuie să fie asociate cu legume, nu cu amidonoase. Adică la friptură nu punem ca garnitură cartofii prăjiţi, ci salată de legume şi renunţăm la pâine albă. Cel mai bine este să optezi pentru friptură cu o garnitură de legume sotate sau făcute la grill. De ce nu este o decizie bună să mănânci cartofi prăjiţi cu friptură şi salată? Din cauză că fiecare categorie de alimente are nevoie de un anumit pH pentru a se digera. De exemplu, carnea are nevoie de pH acid, iar cartofii, de pH alcalin. Combinate, acestea pot îngreuna digestia, pot favoriza acumularea de toxine, balonarea şi îngrăşarea.

Înlocuieşte crutoanele cu nuci

Bucăţile de pâine albă uscată nu au ce căuta în meniul de dietă, chiar dacă salatele cu de toate conţin adesea crutoane. Acestea deţin puţine proprietăţi benefice pentru câte caloriile au, respectiv 100 g crutoane au nu mai puţin de 400 de calorii. Înlocuieşte-le cu fructe cum sunt perele, delicioase la gust, cu multe fibre şi de ajutor în slăbit. De asemenea, fructele uscate ca nucile, migdalele, alunele reprezintă alternative sănătoase şi săţioase pentru crutoane. Combină legumele, fructele cu carne şi brânzeturi, după plac. Totul este să nu depăşeşti 500 de calorii la o porţie de salată, dacă vrei să slăbeşti.

Adaugă ulei de măsline

Foloseşte în salate, ca dressing, ulei de măsline, pentru că acest lichid ajută la descompunerea vitaminelor A, D, E şi K din legume, care sunt liposolubile. Dacă salatele nu au grăsimi, corpul nu poate să absoarbă substanţele nutritive din ingrediente. Mai mult decât atât, studiile în domeniu au arătat că uleiul de măsline este un aliat puternic în curele de slăbire, pentru că luptă cu grăsimea din jurul burţii.

2 reţete care previn balonarea şi slăbesc

Următoarele reţete sunt ideale pentru când vrei să scazi în greutate. Combinaţiile de ingrediente te ajută şi să previi balonarea, fiind benefice şi în caz de tulburări digestive uşoare. Pentru a prepara aceste salate delicioase, nutritive şi care îţi subţiază silueta nu ai nevoie de mai mult de 15 minute.

  1. Salată cu legume şi avocado

Pentru prima salată dietetică ai nevoie de: 1 ½ ceaşcă de roşii cherry, 1 castravete curăţat şi tocat, 1 avocado cuburi, ¼ de ceaşcă de brânză feta, 2 linguriţe de ceapă roşie tocată fin, 1 mână de pătrunjel tocat (aproximativ 2 linguriţe), 2 linguriţe de ulei de măsline, 1 linguriţă de oţet de vin roşu, sare de mare şi piper după gust

Pentru a o prepara, taie legumele cuburi, respectiv felii. Pune-le pe toate alături de feta într-un bol. În altul, mai mic, mixează uleiul de măsline, oţetul de vin roşu, sarea şi piperul. Adaugă vinegreta peste salată şi combină totul cu grijă, aşa încât feta şi avocado să nu sfărâme.

  1. Salată cu smântână, nuci şi pere

A doua reţetă este o variantă interpretată a celebrei salate Waldorf. Perele din compoziţie înlocuiesc merele, iar strugurii roşii, stafidele. Pentru pregătirea acestei salate ai nevoie de: 2 linguriţe de smântână slabă, 1 linguriţă de zeamă de lămâie, un praf de sare, 2 pere tocate, 1 ceaşcă de struguri roşii, 2 linguriţe de nuci tocate, frunze de rucola după gust. Amestecă primele 3 ingrediente pentru a obţine dressingul şi apoi combină perele, strugurii, nucile şi amestecul de sos. Salata se serveşte pe pat de rucola.

Ambele preparate sunt săţioase şi au până în 350-400 de calorii. Înlocuieşte o masă principală a zilei cu o astfel de salată 2 săptămâni şi alimentează-te echilibrat în restul zilei.

Sfatul specialistului

Şerban Damian

Centrul Superfit, Bucureşti

www.superfit.ro

 

Se pot inventa multe feluri de salate, dar aş vrea să fac câteva menţiuni înainte de a da exemple. Salatele doar din legume şi verdeţuri au foarte puţine calorii, în jur de 50 cal./100 g. Valoarea lor calorică începe să crească în momentul când adăugăm grăsimi şi alte alimente, cum ar fi peşte, carne, seminţe, leguminoase, paste, crutoane, astfel încât o aparent banala salată poate ajunge foarte consistentă, peste 500 cal/100 g. Aşadar, trebuie să analizăm cu atenţie din ce e compusă salata. Putem considera oportună pentru slăbire o salată care are în jur de 200 kcal/100 g, puţine grăsimi şi un adaos de proteine provenind din carne, peşte, brânză, fasole, năut, linte etc. Idei de salate: 1. salată creaţă, ruccola, somon, avocado, roşii cherry; 2. spanac, avocado, creveţi, ou; 3. salată verde, varză roşie, grepfrut, linte; 4. roşii, ceapă, castravete, ardei gras, curcan, crutoane; 5. măr, ţelină, morcov, brânză telemea.