România, corijentă la capitolul sănătate orală

21 martie 2014   Ce te doare

Campania, care are ca scop programele de prevenţie pentru sănătatea orală, se va desfăşura pe tot parcursul anului şi va cuprinde activităţi care vor facilita accesul la educaţie privind igiena orală, oferind soluţii şi gratuităţi pentru îmbunătăţirea sănătăţii orale în rândul populaţiei din România.

Proiectul din acest an debutează şi cu concluziile studiului realizat anul trecut în şcolile din şapte oraşe mari din ţară. Rezultatele obţinute au arătat că 75% dintre copiii între 5 şi 13 ani au carii pe dinţii temporari.

Totodată, în medie, o treime din dinţii afectaţi ai acestor copii prezintă carii netratate, în timp ce 4% din numărul de dinţi afectaţi au fost extraşi din cauza cariilor.

De asemenea, cercetarea arată că 38% dintre copii au placă dentară microbiană semnificativă, fapt ce semnalizează o stare precară de igienă orală. Placa dentară favorizează apariţia cariilor şi problemelor gingivale şi este un indicator pentru faptul că cei mici nu au o igienă orală corespunzătoare.

În acest context, specialiştii stomatologi atrag atenţia părinţilor că neglijarea şi netratarea dinţilor temporari poate să aibă consecinţe asupra dentiţiei definitive. „În primul rând, ca să ne luptăm cu statisticile cu privire la nivelul scăzut de sănătate orală, care afectează populaţia de toate vârstele, trebuie să ne axăm pe prevenţie - şi aceasta începe cu educarea permanentă a copiilor României. Încurajarea vizitelor la stomatolog, programele naţionale în şcoli, facilitarea accesului la informaţii despre igiena orală, cea mai simplă şi la îndemână metodă de prevenţie, precum şi explicarea consecinţelor neglijării ei – toate acestea sunt foarte importante pentru o mai bună sănătate orală şi, de aceea, ne bucurăm să sprijinim iniţiative foarte utile, precum campania Zâmbeşte România”, aspus Rodica Nassar, preşedinte al Comisiei pentru Sănătate şi Familie a Camerei Deputaţilor.

Doar un tub şi jumătate de pastă de dinţi pe an

Cel mai recent studiu de piaţă arată că, şi în 2013, românii au folosit în medie, pe tot parcursul anului, puţin peste 1 tub de pastă de dinţi, ţara noastră situându-se în continuare la o distanţă mare faţă de media europeană.

Rezultatele cercetării au mai evidenţiat că acum populaţia rurală foloseşte 1 tub de pastă de dinţi la 3 ani în loc de 6 ani, cum era în trecut, însă la nivel urban, consumul a coborât la numai 1 tub şi jumătate pe an în 2013, faţă de 2 tuburi în 2012.

Şi când vine vorba de periuţele de dinţi, situaţia nu este mult diferită. Studiile de piaţă arată că la nivel naţional se foloseşte în medie aceeaşi periuţă de dinţi timp de 2 ani. În mediul rural, oamenii îşi schimbă periuţa de dinţi o dată la 10 ani.

„Statisticile studiilor <<Zâmbeşte România>>, atât la adulţi cât şi la copii, sunt corelate cu datele de consum de produse de îngrijire orală. Toate acestea arată că, în lipsa unor programe ample şi constante de educare pentru prevenţie, începând de la cele mai mici vârste, precum şi în rândul părinţilor, aceste date se vor perpetua”, a spus Helen Tomlinson, General Manager GSK Consumer Healthcare România şi Ţările Adriatice.

Mai multe