Zgomotul de fond scade productivitatea la serviciu
Birourile marilor corporaţii sau cele de tip open-space prezintă avantaje, dar şi dezavantaje. Unul din cele mai mari dezavantaje este acela că zgomotele de la serviciu te împiedică să te concentrezi 100% la activitatea ta.
Conform unui studiu publicat în revista „Journal of Applied Psychology”, zgomotul de la birou ne afecteaza atât motivarea cât şi răbdarea.
Experimentul a fost efectuat pe 40 de persoane cărora timp de 3 ore li s-a indus un zgomot de fond asemănător celui dintr-un birou de multinaţională. În timp ce un alt grup a fost lăsat să muncească în linişte pe parcursul aceleaşi perioade de timp.
După cele 3 ore ambelor grupuri li s-a oferit un puzzle pentru a-l rezolva şi s-a observat astfel că persoanele aflate sub efectul zgomotului de fond nu au reuşit să găsească soluţia corectă renunţând la soluţionarea jocului, în timp ce angajaţii care au lucrat într-un mediu relaxant au rezolvat în mod corect şi rapid jocul de puzzle.
„În mod cert, motivaţia este afectată serios de zgomotul permanent şi sâcâitor din birourile deschise", spun realizatorii studiului.
Citeşte şi: Terapia prin muzică ar putea preveni crizele de epilepsie
Ce alţi factori care scad capacitatea de concentrare la serviciu
Nivelul ridicat de stres
Alte dezavantaje privind existenţa zgomotelor de la serviciu sunt creşterea nivelului de stres şi scăderea productivităţii, însă nu trebuie ignorate nici riscurile pentru sănătate, cum ar fi riscul crescut de a face infarct.
Citeşte şi: Exerciţii de atenţie şi concentrare
Conexiunea constantă poate duce la un comportament obsesiv şi poate cauza epuizare dacă este folosită timp îndelungat. Mai ales că peste o treime din angajaţi îşi folosesc obsesiv dispozitivele tehnologice, din nevoia de a fi la curent cu cele mai noi informaţii sau din cauza presiunii sociale.
Stresul de la serviciu este transferat şi acasa cu uşurinţă. Din cauza presiunii de la locul de muncă şi a deadline-urilor, angajaţii care optează să îşi ia de lucru acasă pentru că atmosfera este mai liniştită decât la birou productivitatea rămâne la fel de scăzută.
Incertitudinea distruge profesionalismul
Atunci cand angajatul, fie nu are siguranţa locului de munca sau nu găseşte modalitatea propice pentru a se concentra asupra task-urilor, este o pradă uşoară în calea stresul se instalează extrem de usor.
În cazul în care acasă nu reuşeşti să dormi suficient pe parcursul nopţii din cauza lucrului pe care l-ai luat ca să îl termini, a doua zi la birou zgomotele de fond nu fac decât să accentueze starea de oboseală şi de incertitudine a capacităţilor tale de a indeplini sarcinele specifice postului tău.
Neînţelegerile dintre angajaţi
În cazul în care ai avut o polemică cu unul dintre colegii tăi imediat simţi nevoie să întri în birou să închizi uşa şi să te detaşezi, pentru a calma oarecum spiritele. În cazul în care birourile sunt construite open-space contactul cu persoana cu care ai avut conflictul rămâne permanent şi se accentuează de fiecare dată când privirile se întâlnesc. Imposibilitatea de a te detaşa între pereţii biroului tău poate fi unul din motivele care te împiedică să te concentrezi mai departe pe parcursul zilei.