Antrenamentele fizice istovitoare, sedintele prelungite de alergare si, in general, efortul fizic sustinut necesita o dieta bogată nutritiv. Este esential sa stii ce mananci dupa ce faci miscare ca sa slabesti, nu sa te ingrasi.

Multi cad in capcana aceasta, gandindu-se ca daca fac sport, pot manca oricat, orice, pentru ca nu se vor ingrasa. De fapt, masa de dupa antrenament nu trebuie sa fie consistenta si nici bogata. Iata, mai exact, ce sa mananci dupa sala ca sa slabesti!

Cand vorbim despre refacerea nivelului de energie consumat in timpul miscarii, nu ne referim la suplimentele alimentare, de genul pudrei proteice. Dupa terminarea sedintei de miscare, ar fi bine sa mergi direct acasa si sa nu te lasi tentat de produsele fast-food calde si aromate. Mancarea gatita este sanatoasa si iti furnizeaza necesarul de energie si nutrimenti necesari. In plus, este mai ieftin sa gatesti acasa si stii exact ce pui in mancare. Iaurt, carne slaba, quinoa, orez brun, cereale integrale, legume verzi, unt de alune, fructe, lapte cu ciocolata sunt pe lista cu alimentele bune de consumat dupa ce faci efort fizic sustinut.

Ce mananci dupa ce faci miscare ca sa slabesti – idei de meniuri

Te vei organiza mai bine daca stii dinainte ce vei manca dupa ce revii de la sala. De aceea, iti recomand cateva idei de mese principale sau gustari, sanatoase, energizante si care iti accelereaza metabolismul.

Orez brun si piept de pui dezosat si fara piele. Condimenteaza cu ierburi aromatice carnea si gateste-o cat mai dietetic, la cuptor sau la gratar. Orezul este gustos si iti da energie, iar carnea te ajuta sa slabesti. Pentru a fi digerata, corpul consuma un numar mai mare de calorii decat ii furnizeaza carnea organismului.

Smoothie pentru forta – Blenduieste fructele tale preferate cu iaurt integral, lapte de migdale, de soia sau oricare alt lapte pe care il poti tolera, apa si gheata. Aceasta mixtura este bogata in grasimi sanatoase si creste rezistenta si forta corpului.

Omleta cu legume – Dupa efort fizic, omleta din oua, verdeturi si cartofi dulci, asezonata cu condimente, sare si piper este alegerea potrivita pentru dupa sala.

Gustari cremoase – dintr-un iaurt grecesc fara grasimi si o jumatate de ceasca de fructe preferate sau o banana prepara o gustare sanatoasa si delicioasa. Tot dupa sala, poti savura o crema de banana cu unt de alune sau de migdale. De asemenea, poti bea un pahar cu lapte cu ciocolata, cu conditia ca laptele sa fie unul fara grasimi.

Briosa din faina integrala. Daca vrei sa-ti recapeti puterile dupa antrenamente, alege sa mananci o briosa facuta cu faina integrala, peste care adaugi o felie de carne de curcan gatita dietetic. Peste carnea presarata cu putina sare poti intinge humus. Este o combinatie hranitoare si gustoasa.