Miturile din jurul produselor din soia, demolate de o celebră nutriţionistă

2 jpg jpeg

Soia este una dintre cele mai importante plante alimentare în special pentru conţinutul său în ulei(18-20%) şi proteine. Substanţele grase pe care le conţine fac din soia cea mai calorică leguminoasă dar în schimb are cel mai mic conţinut de carbohidraţi.

În China antică, planta era folosită la rotaţia culturilor

“Chinezii nu cosumau soia nefermentată, şi bine făceau deoarece aceasta conţine inibitori de enzyme ce blochează tripsina. În experimentele de laborator, dietele cu înalt conţinut de inhibitori ai tripsinei au produs o mărire în volum a pancresului cu apariţia diverselor patologii şi chiar cancer. Aceşti inhibitori de enzyme, alături de hemaglutinină, sunt substanţe prezente în soia nefermentată ce acţionează ca inhibitori de creştere. Animalele de laborator abia înţărcate şi hrănite cu lapte de soia prezentau un ritm al creşterii mult inferior cu cel normal”, explică nutriţionista Marie Vrânceanu, specialist în nutrigenetică (www. marievranceanu.com).

“Tofu nu e obţinut prin fermentare”

“De asemenea, soia conţine substanţe goitrogene care inhibă tiroida. Odată cu descoperirea tehnicilor de fermentaţie s-a obţinut o pastă de culoare palidă si consistenţă moale, care a început să fie consumată de populatia chineză sub numele de tofu. În zilele noastre aceasta se obţine dintr-un pure de soia fiartă precipitat cu CuSO4 sau MgSO4.

Citeşte mai multe despre acest subiect AICI