O cantitate mică de lichide băute pe zi şi anumite tratamente medicamentoase pe care le urmezi te influenţează mai mult decât crezi şi-ţi pot afecta libidoul. Nu sunt singurele vinovate pentru scăderea dorinţei sexuale.

Deshidratarea

Nu obişnuieşti să bei 2 litri de apă pe zi? Pare greu de crezut, însă deshidratarea poate să scadă libidoul. Deshidratarea îţi dă starea de oboseală şi irascibilitate. Aceasta poate fi de vină şi pentru uscăciunea mucoasei vaginale.

Tratamentele medicamentoase

Anticoncepţionalele pot să scadă libidoul unora dintre femei în ciuda faptului că au fost create pentru a întreţine relaţii sexuale fără grija unei sarcini. Tot contraceptivele orale pot să dea dureri de cap şi să ducă la acumularea de grăsimi în diverse zone ale corpului, mai ales dacă nu sunt potrivite celei care le ia. Discută cu un medic ginecolog pentru a-ţi recomanda pilulele de care ai nevoie în loc să alegi singură din cele disponibile în farmacii.

Te-ar mai putea interesa: Pană sexuală. Ce de făcut?

Stresul

Prelungirea unei stări de stres scade nivelul de hormon testosteron şi, odată cu el, libidoul. Când nivelul de cortizol numit şi hormon al stresului creşte, cum se petrece în condiţii de stres în care îţi faci griji sau te simţi presat de prea multe activităţi, efectele se văd în dormitor.

Citeşte şi: Dieta pentru o viaţă sexuală mai activă

Lipsa odihnei suficiente

Insomnia sau nopţile pierdute din diverse motive te aduc în situaţia de a lua în greutate, iar acest aspect îţi afectează viaţa sexuală. Pierzi energie, rişti să suferi de depresie, îţi scade apetitul sexual.

Dieta

În cazul în care mănânci brânzeturi de mai mult de 5 ori în 7 zile, este posibil să ajungi la o reducere a nivelului de testosteron, un hormon esenţial în declanşarea dorinţei sexuale. Aceste alimente conţin o substanţă care transformă testosteronul în estrogen.