Grijile mai mici sau mai mari ne paralizează uneori creierul. Dacă la fel ţi se întâmplă şi ţie, ai la îndemână câteva metode prin care să le faci faţă.

Persoanele care se stresează uşor îşi pun sănătatea în pericol. Fie că eşti introvertit sau extravertit, felul în care reacţionezi la ceea ce ţi se întâmplă contează mult. Noi îţi propunem cinci metode ajutătoare. Adaptează-le problemelor tale concrete şi combină-le pentru rezultate maxime.

Încearcă să clarifici problema – este posibil ca gândurile tale să fie neîntemeiate. Iar dacă ai dreptate să te îngrijorezi, lămureşte-te cum stau lucrurile, de fapt. Caută informaţii despre problema ta şi vezi ce anume poţi face ca să o rezolvi. Pentru lucrurile care depind de tine, fă-ţi un plan de acţiune realist. Pentru lucrurile care depind de alţii, îndrăzneşte să le ceri ajutorul.

Vorbeşte cu cineva despre gândurile tale, fie cu un prieten apropiat, fie cu un psiholog. Feedback-ul interlocutorului te va ajuta să te eliberezi psihic de povara acelui gând, să înţelegi ce simţi de fapt în legătură cu acea problemă şi să ai un punct de vedere exterior, la rece, despre ea.

Vezi partea plină a paharului - psihologii recomandă ca, ori de câte ori te confrunţi cu o situaţie negativă, să tragi adânc aer în piept şi să listezi zece lucruri pozitive care rezultă sau ar putea rezulta din acea situaţie. Astfel, va trebui să îţi pui la contribuţie imaginaţia, cunoştinţele despre subiectul în cauză, umorul, chiar şi prietenii, care te pot ajuta să identifici zece părţi bune ascunse. Listează orice îţi trece prin minte, chiar dacă poate părea caraghios sau nerealist. Te va ajuta să te detaşezi, să scapi de emoţiile negative şi să te „regrupezi”. Odată depăşit acest prim obstacol, îţi va fi mai uşor să rezolvi „la rece” problema respectivă.

Ieşi din monotonie – găseşte-ţi preocupări care să îţi păstreze mintea ocupată. Fă mişcare, implică-te în activităţi de voluntariat, practică un hobby sau înscrie-te la nişte cursuri. Nu este un mod de a evita problema, ci de a da creierului tău un răgaz în care să se detaşeze de ea. Aceste activităţi te ajută să vezi lucrurile negre dintr-o altă perspectivă şi, de multe ori, de a le găsi o rezolvare din cele mai neaşteptate surse. În plus, te vor face să ai o părere mai bună despre tine.

Relaxează-te – ieşi în natură cu prietenii, plimbă-te, vezi un film bun sau o piesă de teatru, găteşte sau ia o masă delicioasă în oraş, alături de cineva cu care îţi face plăcere să-şi petreci timpul. Poţi încerca şi tehnicile de yoga sau de meditaţie.