Stresul ne face viaţa mai urâtă şi mai scurtă. Este un fapt dovedit de studiile americane, care arată că persoanele anxioase sunt cu 22 la sută mai expuse riscului de a suferi de infarct miocardic decât cele pozitive şi entuziaste.

Emoţiile negative se asociază cu eliberarea de substanţe toxice pentru inimă, printre care şi cortizolul, hormonul stresului. În plus, ele ne determină să spunem sau să facem lucruri pe care le putem regreta mai târziu.

Iată câteva metode care, pe termen lung, te vor ajuta să îţi menţii calmul.

Controlează-ţi respiraţia

Dacă simţi că furia şi supărarea îţi întunecă mintea, aşteaptă să te linişteşti. Respiră adânc de câteva ori şi numără în gând până la zece. Oxigenarea creierului te va ajuta să te eliberezi de emoţii.

Fă sport

Mişcarea ajută creierul să se elibereze de stres. 30 de minute de mişcare zilnic stimulează oxigenarea creierului şi eliberarea de serotonină, substanţă care conferă o stare de bine.

Nu sări peste mese!

Persoanele care se hrănesc consistent la micul dejun nu îşi protejează doar silueta, ci şi psihicul. Foamea ne provoacă o stare de nervozitate, iar persoanele care încep ziua cu o masă consistentă, dar uşoară, vor avea mai mult randament în cursul zilei şi vor vedea lucrurile mai „roz”. De asemenea, ai grijă să nu te implici în discuţii în contradictoriu atunci când eşti flămând.

Vezi partea plină a paharului

Nu lua lucrurile foarte în tragic. Atunci când dai peste un obstacol, abordează-l ca pe o oportunitate, ca pe o ocazie în care poţi descoperi o nouă abordare a problemei.

Detaşează-te de situaţie

Încearcă să nu ataci direct lucrurile negative care ţi se întâmplă. Ia-ţi un răgaz în care să le priveşti de la distanţă, ca şi cum ai fi un spectator neutru. Detaşarea de probleme te ajută să le vezi la adevărata lor dimensiune şi să le găseşti o rezolvare mai eficientă.

Reîncarcă-ţi bateriile!

Cu siguranţă ţi s-a întâmplat să-ţi vină idei bune în timpul concediului. Acest lucru se întâmplă tocmai pentru că perioadele de relaxare ajută creierul să ia o pauză de la problema în care-a ajuns să se învârtă în cerc. Până la concediu, deconectează-te cu o carte bună, cu un film sau cu o plimbare. Discută cu prietenii apropiaţi.

Acceptă că nu toată lumea trebuie să fie de acord

Nu încerca să îi mulţumeşti pe toţi trecând peste ceea ce e important pentru tine. Frustrarea ta va fi şi mai mare atunci când lucrurile nu vor ieşi aşa cum ai sperat. Dacă ai făcut tot ce ţi-a stat în putinţă şi, în loc de aprecieri, ai primit critici, argumentează-ţi punctul de vedere pe un ton calm.

Gândeşte-te că oamenii sunt grăbiţi şi neatenţi, predispuşi să eticheteze, iar cel mai mare aliat îţi este propria persoană. În plus, nimeni nu e perfect, după cum spunea cu umor un personaj de film.