Specialiştii cotidianului german “Bild“ vă recomandă o dietă care vă permite să slăbiţi chiar dacă mâncaţi mult.

Astăzi, aflaţi ce puteţi pune în farfurie la masa de prânz. O veste bună! “Dieta de birou” nu interzice desertul!

Cum de avem voie să mâncăm atât de mult cu această dietă?

De cele mai multe ori, oamenii cred că, pentru a slăbi, trebuie să se înfometeze. Cercetătorii au demonstrat însă contrariul:

1. Fără o masă consistentă, metabolismul devine mai lent. La fel, scade şi ritmul arderii grăsimilor.
2. Cine face economii la masa principală a zilei este mai tentat să ronţăie ceva până la cină.
3. Creierul primeşte prea puţini nutrienţi (zahăr) şi îşi ia energia necesară din muşchi. Masa musculară scade şi, astfel, sunt arse mai puţine grăsimi.
4. Fără o masă consistentă, căldura corpului scade. De aceea, femeile care ţin cură de slăbire au mâinile şi picioarele reci.
5. Cine nu mănâncă pe săturate se simte obosit toată ziua, nu se poate concentra – pentru că creierul este lipsit de energie.

Ce avem voie să mâncăm la masa de prânz cu “dieta de birou”?

1. Carbohidraţi (din cartofi, orez şi paste, dar şi din deserturi dulci sau băuturi răcoritoare). Dacă îi oferiţi creierului carburant (are nevoie de 5-6 g zahăr pe oră), capacitatea de concentrare creşte.
2. Proteine animale (din toate tipurile de carne, dar şi din ouă şi produse lactate). Dacă îi oferim corpului proteine, nivelul de insulină din sânge creşte, iar noi putem fi activi (în mişcare) tot restul zilei fără probleme.Muşchii noştri au nevoie de proteine ca să se refacă şi să se dezvolte.

Desertul e permis

Atâta vreme cât conţine carbohidraţi (în cazul nostru, zahăr), desertul este permis. Aveţi grijă însă ca acesta să nu fie prea gras. Prin urmare, e de preferat o porţie de fructe în locul unei felii de tort de ciocolată cu fructe de pădure. Alternative: 4-6 biscuiţi, două cupe de îngheţată sau un pătrăţel de ciocolată (5 g).

De ce ne ajută să slăbim

Cel mai des, oamenii greşesc mâncând prea puţini carbohidraţi la cantină. Nu ezitaţi să vă umpleţi farfuria cu orez sau paste, cartofi fierţi sau prăjiţi. Iată de ce masa de prânz ne ajută să slăbim:

- Până în ora 16, corpul este ocupat cu activităţile zilnice. Ceea ce mâncaţi se duce direct în muşchi.
- Aveţi la prânz nevoie de energie suplimentară pentru a arde depozitele de grăsime.
- Dacă plecaţi de la cantină cu stomacul plin, până la cină nu veţi mai fi tentat de gustările interzise dintre mese.