Îţi doreşti să scapi de senzaţia neplăcută de preaplin după masă? Sunt anumite alimente şi remedii din plante eficiente în tratarea balonării. Acestea îmbunătăţesc digestia şi previn blocajele intestinale.

Problemele cu digestia precum constipaţia, crampele abdominale dureroase ori diareea pot fi remediate cu soluţii naturale. Acestea îmbunătăţesc digestia şi previn blocajele intestinale. Tratarea balonării poate deveni o treabă simplă, dacă mizezi pe alimente bogate în fibre şi eviţi mâncărurile grele, cu prăjeli şi grăsimi nesănătoase.

Sparanghelul previne acumularea gazelor

Cunoscut ca fiind un diuretic natural, sparanghelul aduce efecte pozitive şi în problemele de digestie, cum sunt balonarea şi senzaţia de gaze în intestin. Această legumă este bogată în fibre, ceea ce o ridică pe o poziţie superioară în topul cu alimente benefice pentru un tract intestinal sănătos.

Avocado, bun în tratarea balonării

Acest fruct se află în topul cu alimente-minune care luptă împotriva balonării. Conţinutul său bogat în potasiu – mai mult ca banana – fac ca avocado să fie un remediu eficient pentru eliminarea excesului de sodiu din corp. Are o textură cremoasă şi înlocuieşte perfect untul din sandvişuri, ca să nu mai vorbim că salatelor le dă un gust excepţional. Mai mult, îl poţi folosi la prepararea unui smoothie delicios, plin de substanţe nutritive.

Feniculul este bogat în fibre

Legumă tot mai des întâlnită pe mesele românilor, feniculul este o sursă importantă de antioxidanţi, uleiuri esenţiale, vitamine, minerale şi fibre. Toate ambalate într-un singur produs. Ştiai că seminţele de fenicul previn balonarea şi favorizează absorbţia şi digestia substanţelor nutritive din mâncare? Este un motiv destul de bun pentru a te bucura din plin de gustul feniculului, fie că-l adaugi la o salată, îl combini cu un iaurt sau cu fructe de mare proaspete.

Ananasul protejează digestia

Ştiai că ananasul era în secolele XVIII şi XIX considerat simbolul prieteniei şi al ospitalităţii? Ananasul, însă, are multe proprietăţi pentru sănătate. Spre exemplu, conţine enzime numite bromelaine, care au efecte binefăcătoare pentru sistemul digestiv. Astfel, ananasul poate reduce simptomele neplăcute ale balonării şi indigestiei. În plus, fructul conţine multe fibre şi este o sursă importantă de antioxidanţi.

Ghimbirul, efect antiflatulenţă

Ghimbirul este unul dintre cele mai consumate plante aromatice din toată lumea. Fie că îl foloseşti la condimentarea mâncării sau în compoziţia dulciurilor, ghimbirul are proprietăţi benefice pentru digestie, ameliorând sau chiar înlăturând probleme de digestie, cum ar fi balonarea, flatulenţa şi senzaţia de meteorism.

Cum previi senzaţia de balonare

-Nu mai consuma atât de multe alimente grase şi prăjeli;

-Mănâncă zilnic fructe şi salate de legume;

-Nu sări peste mese şi stabileşte un program al meselor, pe care să-l respecţi, pe cât posibil;

-Dieta ta trebuie să fie săracă în carbohidraţi, săracă în grăsimi, dar bpgată în fibre;

-Fă abdomene în fiecare zi, cel puţin 2 serii a câte 10 mişcări;

-Dormi mai bine;

-Evită situaţiile stresante;

-Încearcă să reduci consumul de băuturi alcoolice şi de tutun.