Printre cele mai frecvente cauze ale tensiunii arteriale crescute se numără obezitatea, factorul genetic, consumul excesiv de alcool şi sare, stresul, sedentarismul, pilulele contraceptive, analgezicele, afecţiunile renale etc.

Astfel, dacă te confrunţi cu această problemă de sănătate, este extrem de important să consulţi un medic pentru a urma un tratament adecvat. Totodată, pe lângă tratamentul medicamentos, poţi consuma anumite alimente care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Iată câteva!

Bananele

Persoanele care suferă de hipertensiune arterială trebuie să consume cel puţin o banană pe zi. Fructul este una dintre cele mai bogate surse naturale de potasiu, element care ajută la diminuarea tensiunii arteriale.

Potrivit unui studiu efectuat în India, consumul a cel puţin două banane pe zi reduce tensiunea arterială crescută.

Ţelina

Ţelina este un aliment diuretic şi depurativ, care elimină substanţele toxice din organism. De preferinţă, ţelina trebuie consumată crudă, în salate sau sucuri naturale.

Lămâia

Lămâia ajută la dilatarea vaselor de sânge, făcându-le mai flexibile, un factor important pentru reducerea tensiunii arteriale. Bea în fiecare dimineaţă, pe stomacul gol, un pahar de apă călduţă în care ai stors sucul unei lămâi (fără zahăr).

Usturoiul

Usturoiul este recunoscut pentru calităţile sale extraordinare: reduce colesterolul, îmbunătăţeşte circulaţia sangvină şi reglează tensiunea arterială.
Usturoiul se va consuma în stare crudă, pentru a beneficia de toate calităţile sale. O altă opţiune este să consumi, de două ori pe zi, un pahar de apă în care ai diluat 6-8 picături de extract natural de usturoi.

Suc de ceapă

La fel ca usturoiul, ceapa reduce colesterolul, îmbunătăţeşte circulaţia sangvină şi reglează tensiunea arterială. Pentru a beneficia de toate proprietăţile sale curative, îţi recomandăm să consumi în fiecare zi o lingură de miere amestecată cu sucul obţinut din jumătate de ceapă crudă.

Miere

Mierea naturală are efect calmant asupra vaselor de sânge, astfel că persoanele care suferă de hipertensiune arterială trebuie să consume două linguri de miere pe zi.

O altă alternativă este să consumaţi o linguriţă de miere, una de suc de ghimbir şi două linguriţe de seminţe de chimen sub formă de pudră.