Consumate la nivel mondial, caju sunt fructele uscate cele mai bogate în acizi Omega-3, acid linoleic, acid oleic monosaturat, vitamine şi minerale. Cu toate că au un conţinut ridicat de substanţe nutritive, numărul de calorii este mare, provocând creşterea în greutate când sunt consumate în exces.

Legătura dintre îngrăşare şi consumul de caju

Caju poate provoca creşterea în greutate dacă sunt mâncate în exces. Ele sunt o sursă excelentă de energie, ceea ce înseamnă că au un conţinut ridicat de calorii. Deşi furnizează energie, numărul de calorii consumate nu este acelaşi eliminat.

Totodată, prezenţa grăsimilor monosaturate sunt bune pentru sănătatea inimii, dar dacă sunt consumate în exces, pot avea un impact negativ şi provoacă afecţiuni cardiovasculare.

Caju crud are mai puţine efecte, însă cele prăjite şi sărate conţin mai multe calorii. Aproximativ 30 de grame de caju conţine 163 de calorii, dacă sunt consumate crude. Cele prăjite ajung la 790 de calorii/per 30 de grame.

Efectele secundare ale consumului de caju în exces

- Caju poate provoca creşterea în greutate, dar cauzează şi alte probleme de sănătate precum colesterol ridicat, diabet, boli cardiovasculare.

Află ce alte efecte nedorite poate avea excesul de caju AICI