Beţi multă apă, mâncaţi fructe şi legume şi evitaţi cafeaua. Sunt sfaturile pe care ni le dau specialiştii site-ului webMD.com pentru a înfrunta temperaturile ridicate care ne aşteaptă de acum încolo.

Adăugaţi în dieta zilnică multe fructe şi legume. Consumaţi-le ca salate şi sucuri naturale, fără adaos de zahăr.

Apa este ingredientul cheie pentru a vă menţine organismul hidratat. În felul acesta, împiedicaţi şi încălzirea corpului. Beţi apă chiar şi atunci când nu vă este sete.

Mâncaţi alimente uşoare, cu o valoare nutriţională ridicată şi fără grăsimi. Aici includem legumele fierte sau carnea prăjită pe grătar.

Nu consumaţi spanac, ardei iute, ceapă, usturoi, mango. Aceste fructe şi legume fac temperatura corpului să crească.

Beţi mult suc de lămâie şi citrice. Aceste fructe conţin multă vitamina C, care ajută organismul să lupte împotriva bacteriilor.

Reduceţi consumul de sare şi de alimente picante. Sarea din fructe şi legume este reţinută de corp, pe când cea anorganică trebuie eliminată.

Înlocuiţi fructele uscate cu cele proaspete. Necesarul de fibre se asigură din legume precum fasole sau morcovi.

Evitaţi mâncărurile prăjite! Grăsimea are un efect termic asupra corpului.

Spuneţi “adio” alimentelor cu mult zahăr. Nu uitaţi totuşi că organismul are nevoie de zahărul natural pe care îl poate lua din fructe şi legume.

De evitat

Când temperaturile sunt foarte ridicate, este indicat să evitaţi cafeaua, sucurile carbogazoase, alcoolul şi băuturile cu mult zahăr. Toate conţin coloranţi şi conservanţi. Au efecte nocive asupra digestiei, reduc nivelul de minerale şi pot provoca indigestie.