Consumul de vişine nu are contraindicaţii, nici efecte secundare nedorite. Unde mai pui că, dacă mănânci zilnic 300 g de fructe, scapi de kilogramele nedorite din zona abdomenului.

Spre deosebire de 100 g de cireşe, care conţin 13 g de zahăr, aceeaşi cantitate de vişine are doar 7 g de zahăr.

Acesta ar fi unul dintre motivele pentru care vişinele ar trebui să fie incluse într-o dietă. Conform unui studiu american, vişinele reduc stratul de grăsime, în special pe cel din zona abdomenului, scad colesterolul total şi trigliceridele.

Bogate în vitamine şi minerale

Substanţele minune din aceste fructe răspunzătoare de efectele benefice asupra siluetei se numesc antociani şi fac parte din categoria antioxidanţilor, având totodată şi rol antiinflamator. De asemenea, vişinele mai conţin vitamina C, vitamina A, calciu (2%), carbohidraţi (4%) şi fibre alimentare.

Asociază vişinele cu un regim sărac în grăsimi şi carbohidraţi, bazat mai mult pe carne de pui, peşte, legume proaspete (salată, ridichi, roşii, castraveţi, dovlecei, morcovi, ardei) şi multe lichide.

Model de dietă pentru trei zile

Ziua 1

Dimineaţa:
-o felie de pâine, trei linguri de brânză de vaci, cafea cu lapte.
Prânz:
-supă de legume, dreasă cu ou, sote de mazăre (100 g) cu frigărui de pui, 200 g de vişine.
Seara:
-friptură de pui (o jumătate de piept de pui) la grătar cu 150 g piure de cartofi, o roşie, 200 g de salată de fructe: 100 g de vişine, 50 g de caise, 50 g de piersici.

Ziua 2

Dimineaţa:
-un pahar mic de iaurt degresat cu fulgi de porumb, un ou fiert, 100 g vişine.
Prânz:
-două bucăţi (100 g) de peşte alb la grătar, cu salată dintr-o roşie, un morcov şi un castravete, 100 g de vişine proaspete.
Seara:
-friptură de pui (100 g) cu 150 g de cartofi natur sau copţi, salată din doi morcovi, un ceai de lămâie, salată de fructe: 100 g de vişine, 50 g de mere, 50 g de kiwi.

Ziua 3

Dimineaţa:
-50 g brânză, o felie de pâine, o conservă de ton, 100 g de vişine.
Prânz:
-ghiveci de legume (doi morcovi, un dovlecel, o vânătă, un pumn de mazăre).
Seara:
-supă de pui, 200 g de vişine.

Idei de gustări între mese

Suc de vişine

Ingrediente: 1 kg de vişine, două linguri miere, două pahare cu apă.
Mod de preparare: spală şi curăţă vişinele de sâmburi. Stoarce-le în storcătorul de fructe şi adaugă două linguri de miere în suc. Amestecă bine şi pune-l la frigider. Consumă-l rece, în fiecare zi.

Prăjitură cu vişine

Ingrediente: 6 ouă, 200 g miere, 200 g de făină, 100 ml ulei, 50 ml apă, un plic zahăr vanilat, 1 kg de vişine, sare, 1 plic praf de copt.
Mod de preparare: separă gălbenuşurile de albuşuri. Bate albuşurile cu mixerul şi adaugă mierea şi praful de copt. Amestecă gălbenuşurile cu apa, uleiul, sarea, zahărul vanilat şi toarnă totul peste albuşuri împreună cu făina. Pune compoziţia într-o tavă unsă cu ulei, peste care pui vişinele fără sâmburi, date prin făină. Dă la foc potrivit, circa 30 de minute.

Valoarea nutritivă a 100 g de vişine este:

-Energie: 58 cal.
-Fibre alimentare: 2,1 g
-Glucide: 7 g
-Proteine: 1 g
-Vitamina C: 26%

Doctor Click! vă sfătuieşte

Vişinele fac parte din categoria fructelor cu densitate calorică mică. Ele conţin numeroase vitamine, minerale şi antioxidanţi, deci sunt alimente foarte valoroase din punct de vedere nutritiv. Din aceste considerente, vişinele sunt foarte indicate în curele de slăbire. Singura condiţie pentru a fi „eficiente” este să nu le mâncaţi cu zahăr.