Fibre, vitamine şi minerale. Toţii aceşti „întăritori” ai organismului se găsesc în rădăcinoase.

1. Scad colesterolul

Datorită cantităţii mari de fibre pe care o conţin, morcovii, sfecla roşie, ţelina, ridichile negre intervin în asimilarea grăsimilor şi scad nivelul colesterolului în sânge.

2. Previn creşterea glicemiei

Glucidele pe care le conţin morcovii, sfecla roşie şi ţelina au avantajul că eliberează treptat glucoza sau energia. De aceea, salatele cu rădăcinoase previn creşterea sau scăderea bruscă a glicemiei.

3. Aliaţi de nădejde în diete

Rădăcinoasele au proprietăţi remineralizante şi tonice datorită vitaminelor şi mineralelor pe care le conţin. Morcovii, ţelina, sfecla roşie sunt surse bune de vitaminele B1, B2, C, E, betacaroten şi minerale (calciu, fosfor, potasiu, fier).

4. Previn anemia

Morcovul şi rădăcina de pătrunjel conţin betacaroten, vitaminele C şi K, fier, calciu, potasiu, fosfor, mangan, magneziu. Datorită vitaminei C, pătrunjelul este un bun adjuvant în prevenirea anemiei şi a virozelor respiratorii. Nutriţioniştii recomandă rădăcinile de pătrunjel persoanelor care vor să slăbească.

5. Ajută la vindecarea rănilor

Rădăcinoasele sunt folosite şi extern. Ţelina se poate folosi pentru o gamă largă de răni, cicatrici, degerături, ulceraţii, pentru că are capacităţi cicatrizante. Ba chiar dă rezultate bune în cazul unor răni greu vindecabile.

Morcovii întăresc sistemul imunitar

Sucul de morcovi e sănătos pentru organism, iar consumarea lui îţi poate aduce o mulţime de beneficii. Pentru că este bogat în vitaminele A, B şi C şi conţine caroten, sucul de morcovi te poate ajuta, în primul rând, să-ţi întăreşti sistemul imunitar.

Este un foarte bun tonic, antianemic, rezolvă problemele intestinale, este un bun diuretic şi cicatrizant gastric. În plus, proaspetele mămici îl pot consuma cu încredere, pentru că favorizează lactaţia.

Ţelina alungă oboseala

Sucul de ţelină scade colesterolul, combate durerile reumatismale, este util în cazul durerilor de cap, al crampelor musculare, al oboselii sau obezităţii, asigură buna funcţionare a rinichilor şi elimină toxinele din sânge. Are acţiune diuretică şi depurativă, stimulează activitatea glandelor suprarenale, îmbunătăţeşte digestia şi combate tulburările gastrice (indigestia, balonarea).

Suc de sfeclă, împotriva anemiei

Sucul de sfeclă roşie, consumat în mod regulat, duce la scăderea tensiunii arteriale şi previne apariţia bolilor de inimă, datorită conţinutului de potasiu şi acid folic. Totodată, el are şi un conţinut ridicat de vitamine. Astfel, ajută la îmbunătăţirea metabolismului, combaterea anemiei şi îmbunătăţirea funcţiei ficatului, pe care îl ajută să distrugă grăsimile depozitate.