Toţi nutriţioniştii par să fi ajuns la un consens: dacă micşorăm consumul de sare, reducem şi riscul de a suferi de hipertensiune arterială.

Şi totuşi, consumul de sare nu are acelaşi efect asupra tensiunii pentru toţi oamenii. Statisticile arată că o persoană din două care suferă de hipertensiune poate da vina pe excesul de sare din alimentaţie.

Iată cum puteţi afla dacă tensiunea dumneavoastră este influenţată de consumul de sare. Adăugaţi mai puţină sare în mâncare timp de o lună şi măsuraţi-vă tensiunea. Dacă sunteţi sensibil, tensiunea dumneavoastră va scădea simţitor.

Sodiul este un mineral indispensabil bunei funcţionări a organismului. Acest element este prezent în plasma sangvină. Necesarul zilnic de sodiu variază în funcţie de vârstă, greutate, nivel de activitate fizică şi starea de sănătate.

Sursa principală de sodiu o reprezintă sarea. Dacă îi dăm organismului prea puţin sodiu, obligăm rinichii şi sistemul endocrin să funcţioneze în condiţii extreme pentru a recupera deficitul.

Cantitatea recomandată variază, în medie, între 5 şi 8 grame pe zi. Cu toate acestea, cea mai mare cantitate de sare nu o luăm din solniţă! Condimentele, mezelurile, pâinea conţin foarte multă sare, pe care o asimilaţi fără să ştiţi.

Şi dulciurile conţin sare

Puţini ştiu că şi anumite dulciuri conţin foarte multă sare. De exemplu, unele mărci de brioşe cu afine conţin mai multă sare decât două pungi obişnuite de chips-uri de cartofi, În timp ce unele cereale pentru micul dejun conţin cam aceeaşi cantitate de sare ca şi o pungă de cartofi prăjiţi.

Sfaturi pentru hipertensivi

Iată o metodă simplă pentru a limita consumul de sare. Nu mai adăugaţi sare în mâncare după ce aţi terminat de gătit ! Nu puneţi solniţa pe masă! Dacă suferiţi de hipertensiune arterială, alegeţi alimentele care conţin minerale cu rol protector asupra arterelor.

- Potasiu : legume uscate, precum lintea sau fasolea albă, peşte, carne.
- Calciu: produse lactate, apă minerală bogată în calciu. Evitaţi apa minerală bogată în sodiu!
- Magneziu: produse vegetale (cereale, fructe şi legume), fructe uscate, legume uscate, apă minerală bogată în magneziu.

Copiii de 7 ani au voie să mănânce 5 grame de sare pe zi

Majoritatea părinţilor nu cunosc nivelurile de sare din alimente şi nici consecinţele excesului de sare. Cantităţile de sare zilnice recomandate sunt: copii cu vârsta între 11 şi 14 ani - 6 g, copii cu vârsta între 7 şi 10 ani - 5 g, copii cu vârsta între 4 şi 6 ani - 3 g, copii cu vârsta între 1 şi 3 ani - 2 g, copii cu vârsta între 7 şi 12 luni - 1 g, copii cu vârsta până în 6 luni - mai puţin de 1 g.