Iniţiativa face parte din campania „Zilele Protecţiei Solare”, ajunsă anul acesta la cea de-a 10-a ediţie. Prin intermediul campaniei, La Roche-Posay România pune la dispoziţia tuturor expertiza medicilor dermatologi şi metodele eficiente de protecţie şi auto-evaluarea aluniţelor pentru depistarea timpurie a riscului de cancer de piele.

Pentru a limita riscul apariţieide cancere de piele, L’Oréal România prin brandul La Roche-Posaylansează platformadigitală www.protectiasolara.ro, cu scopul educării, prevenţiei şi conştientizării riscului de expunere neprotejată la soare şi totodată pentru a sublinia importanţa folosirii produselor de protecţie solară.

„Faptul că în România doar 18% dintre femei includ crema de protecţie solară în rutina zilnică este unul dintre motivele brandului La Roche-Posay de a se lupta pentru informarea şi educarea consumatorilor privind importanţa folosirii zilnice a produselor de protecţie solară. De zece ani atragem atenţia asupra riscurilor asociate expunerii neprotejate la soare şi oferim românilor posibilitatea de a-şi testa aluniţele, gratuit,  pentru o depistare timpurie a anomaliilor. Cum anul 2020 ne-a adusîn faţa unei situaţii speciale, campania a trebuit să fie regândită, pentru a proteja sănătatea şi siguranţa pacienţilor şi a medicilor dermatologi care ne sunt alături. Aşadar, consultaţiile gratuite la medicul dermatolog au fost înlocuite de o platformă digitală de educare despre expunerea la soare şi cancerul de piele”, a declarat Natalyia Syerikova, General Manager al Diviziei de Cosmetică Activă din cadrul L’Oréal România.

Cancerul de piele este unul dintre cele mai comune cancere diagnosticate în întreaga lume. Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, unul din trei cazuri este un cancer de piele, estimând că anual sunt diagnosticate intre 2 şi 3 milioane de cazuri non-melanom la nivel mondial.În plus, este estimată o creştere a numărului de cazuri de melanom la 340.271 în 2025, o creştere de 18%, la nivel mondial.

În Europa se depistează anual peste 144.000 de cazuri, iar 27.000 de persoane îşi pierd viaţa în fiecare an din cauza cancerului de piele.

În România, mortalitatea este mai mare decât media europeană, indicând faptul că boala este depistată mai târziu, în stadii mai avansate.

Deşi soarele este esenţial pentru viaţă şi oferă diferiteavantaje, trebuie să devenim mai conştienţi de efectele dăunătoare pe care razele UV le au asupra pielii, de la îmbătrânirea prematură sau petele de pigmentare, până la cancerul de piele. Sunt suficiente cinci arsuri solare până la vârsta de 20 de ani, pentru ca riscul apariţiei melanomului (cancerul de piele) să poată creşte cu până la 80%.

În urma unui studiu realizat de IPSOS pentru La Roche-Posay în 23 de ţări din întreaga lume, 88% dintre cei chestionaţi au fost conştienţi de riscurile dezvoltării cancerului de piele atunci când se expun la soare fără protecţie. Cu toate acestea, doar 18% dintre ei au menţionatcă se protejează întotdeauna de soare.

Potrivit medicilor dermatologi, cea mai eficientă metodă de prevenire a melanomului esteverificarea constantă a aluniţelor. De asemenea, umbra, îmbrăcămintea şi pălăriile oferă o foarte bună protecţie, completate de aplicarea protecţiei solare pe acele părţi ale corpului care rămân expuse la soare.

Platforma digitală lansată de La Roche-Posay aduce mai aproape de consumatori expertiza medicilor dermatologi în ceea ce priveşte expunerea responsabilă la soare. Vizitatorii vor găsi pe platformă conţinut scris şi video despre expunerea responsabilă la soare, soluţiieficiente de protecţie solară în funcţie de fiecare nevoie a pielii, dar şi metode de auto-evaluare aaluniţelor pentru a descoperi leziuni suspecte.

Cu scopul dea atrage atenţia încă şi mai mult asupraacestei teme,Adela Popescu, Alex Dima, Amalia Enache, dr Mihaela Leventer, MelaniaMedeleanuşi Vladimir Draghia s-au implicatîntr-un video manifest carevorbeştedespre pericoleleexpunerii neprotejate la soare.