S-a lansat o aplicaţie de second opinion pentru pacienţi

1 2 jpg jpeg

Aplicaţia s-a lansat astăzi în cadrul unui eveniment la care au luat parte Cătălin Chiş, antreprenor şi iniţiatorul proiectului, Erik Barna, CEO al companiei Life is Hard, care a implementat aplicaţia, Dragoş Tudorache, managing partner al clinicii Neuroaxis, parteneră a aplicaţiei, ai cărei medici sunt deja disponibili pentru opinii. Lansarea a fost moderată de project managerul Mario De Mezzo.

Ideea proiectului îi aparţine lui

, care, în urmă cu 11 ani, a avut o experienţă nefericită cu fiul său, în ceea ce priveşte sănătatea acestuia. Deşi copilul a ieşit cu bine din spital în cele din urmă, tatăl lui a fost copleşit de diversele opinii medicale şi de termenii dificil de înţeles, iar ceea ce citea pe internet îl speria şi mai tare. Aşa că a început să se gândească la o modalitate de a-i ajuta pe alţi părinţi să nu treacă prin ce a trecut el. Aşa a apărut, în 2014, Peditel, serviciu de asistenţă pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop din România.

În 2019, a venit vremea pentru lansarea unei noi platforme digitale, Doxtar, care pune în contact pacienţii cu medicii. „România este printre primele ţări în ceea ce priveşte la viteza internetului, dar se situează în coada listei în ceea ce priveşte serviciile medicale. Motiv pentru care sperăm ca Doxtar să ne ducă un pic mai sus în clasament. Aş vrea să înlocuim Doctor Google cu Doctor Doxtar, astfel încât cei care ajung să fie stresaţi din cauza unor probleme de sănătate să nu mai stea ore întregi pe internet şi să citească, încercând să-şi pună singuri diagnosticul, ci să apeleze la opiniile unor specialişti. Doxtar este, de fapt, o a doua opinie medicală”, a declarat Cătălin Chiş.

Timpul de aşteptare, costurile mari aferente controlului medical, efortul de a ajunge la un specialist şi, de multe ori, neclaritatea asupra diagnosticului primit sunt cele mai mari neplăceri ale pacienţilor, conform unui studiu recent.

, a precizat project managerul

.

, a subliniat

, CEO-ul companiei care a implementat aplicaţia. În viitor, Doxtar se va dezvolta, iar pacienţii vor putea avea

.

Medicii au acces la pacienţi care în alte condiţii nu ar ajunge la ei în cabinet - un pacient din Iaşi poate obţine o opinie de la un medic din Timişoara, fără să se deplaseze fizic. De asemenea, medicul are control asupra conversaţiei şi decide ce informaţii îi oferă pacientului. 80% din onorariul consultaţiei merge către medic, iar 20% rămâne în Doxtar pentru a acoperi costurile de dezvoltare, mentenanţă şi marketing. Nu e nevoie de un abonament lunar, de un contract pe termen lung, pacientul accesează aplicaţia punctual, atunci când are nevoie. Medicii sunt verificaţi pentru a se constata că sunt activi şi că au drept de a profesa, iar în viitor va exista şi un sistem de rating al acestora.

, a adăugat şi

de la clinica Neuroaxis, parteneră Doxtar.

Aplicaţia este deja disponibilă în Google Play şi va fi disponibilă şi în AppStore în câteva zile. Există, de asemenea, şi un site dedicat, www.doxtar.ro. Momentan, în aplicaţie există 20 de medici grupaţi pe specializări (neurologie, oncologie, diabet etc.), inclusiv medici români care lucrează în străinătate. Până la finalul anului, vor fi adăugate şi alte specializări, iar lista de medici se va îmbogăţi inclusiv cu specialişti din străinătate. Unul dintre primele module care urmează a fi implementate este traducerea în limba engleză a aplicaţiei, pentru a le da acces inclusiv pacienţilor din afara ţării, care nu sunt români, dar află de un medic bun din România aflat în aplicaţie.