Deşi gustările luate seara nu au o reputaţie bună, pentru că nu mai avem timp să ardem ceea ce consumăm, există totuşi alimente la care putem apela dacă simţim nevoia să ronţăim ceva după ora 20:00.

Ciocolata neagră

Deşi nu este privită cu ochi buni de persoanele care au grijă de greutatea lor, ciocolata, în forma ei neagră, poate fi consumată seara, mai ales dacă e vorba de o cantitate mică. 20 de grame de ciocolată neagră nu conţin mult zahăr, luptă împotriva inflamaţiei din corp şi contribuie la îmbunătăţirea stării de spirit. Alege pentru consum o ciocolată care să conţină cel puţin 70% cacao.

Îngheţata de banane

Dacă ştii că ţi se face poftă de ceva dulce la orele serii, e bine să ai mereu în congelator câteva banane îngheţate, alături de alte fructe care îţi plac. Când simţi nevoia de o gustare dulce după ora cinei, amestecă la blender câteva bucăţi de banană congelată şi 2-3 căpşuni, de exemplu, şi vei obţine o îngheţată delicioasă, naturală şi sănătoasă.

Fisticul în coajă

Dacă preferatele tale sunt alimentele sărate, o gustare indicată seara este fisticul. Având în vedere că trebuie să îl descojeşti, vei consuma ceva mai puţin decât dacă ai avea în faţă un bol cu seminţe fără coajă. Biotina, vitamina B6 şi grăsimile nesaturate din conţinutul fisticului fac din el o gustare hrănitoare. Ai grijă, însă, cât mănânci: 50 de grame de fistic fără coajă conţin aproximativ 280 de calorii.

Bulgăraşii de brânză

Că îi spui cottage cheese, brânză de casă sau brânză cu bulgăraşi, acest aliment e cât se poate de potrivit pentru o gustare luată seara, mai ales dacă alegi o variantă cu mai puţine grăsimi. Plină de proteine, seleniu şi vitamina B12, brânzica de casă este hrănitoare şi nu te îngraşă, ba chiar îţi este un aliat de nădejde dacă vrei să slăbeşti. 1 cutie de cottage cheese de 200 de grame conţine aproximativ 200 de calorii.