Prunele sunt bombe de vitamine, insa multe dintre noi nu le consumam in mod regulat. Cu toate acestea, doar cinci prune pe zi iti pot transforma corpul.

Prunele, pe lângă folosirea lor la băuturi alcoolice, sunt deosebit de importante pentru sănătatea omului. stimulează sistemul nervos, sunt puternice laxative şi antioxidante, ajută la menţinerea sănătăţii ficatului, splinei şi stomacului.

Vara este sezonul fructelor proaspete, de care trebuie să te bucuri din plin pentru a te menţine în formă. Prunele, pe lângă folosirea lor la băuturi alcoolice, sunt deosebit de importante pentru sănătatea omului. stimulează sistemul nervos, sunt puternice laxative şi antioxidante, ajută la menţinerea sănătăţii ficatului, splinei şi stomacului.

Studii recente arată că beneficiile consumului de prune sunt numeroase, oamenii care consumă zilnic câte 6 prune pe o perioadă de 3 săptămâni sunt mai puţin predispuşi la afecţiuni ale oaselor, cancer de colon, nivelul colesterolului crescut.

Prunele sunt excelente pentru îmbunătăţirea stării celor care suferă de arteroscleroză, hipertensiune sau boli de rinichi. Colorantul numit resveratrolul, care se găseşte în aceste fructe, este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi, de 5o de ori mai puternic decât vitamina E, de 20 de ori mai puternic decât vitamina C.

Prunele sunt printre cele mai bune fructe care luptă împotriva oboselii, scăderii memoriei, constipaţiei. Conţinutul bogat de săruri minerale, vitamine şi alte substanţe, fac din aceste fructe ideale pentru diete şi prevenirea multor boli grave.

1. Reduc nivelul de zahar din sange - Prunele sunt asociate cu un indice glicemix redus. Astfel, pot reduce riscul de diabet de tipul 2.

2. Imbunatatesc memoria - Prunele elimina din corp radicalii care iti afecteaza memoria.

3. Protejeaza inima - O pruna proaspata contine 113mg de potasiu. Acest mineral tine sub control tensiunea. 

4. Ajuta sistemul digestiv - Prunele accelereaza digestia. 

5. Intaresc oasele

6. Imbunatatesc sanatatea ochilor - Fitonutrienii din prune pot reduce riscul de aparitie a degenerarii maculare.