Peste un sfert dintre români au mâncat neglijent în pandemie. Ce alte modificări alimentare au apărut

1 shutterstock 1124205980 jpg jpeg

Un studiu recent arată că 80% dintre români gătesc frecvent acasă, 61% apelează la livrări minim lunar, iar 24% îşi fac din nou provizii de alimente conservate.

Studiul realizat de Foodwise Marketing arată că 35% aleg ingrediente şi mâncăruri româneşti, iar 22% caută provenienţa locală, de proximitate. O treime dintre români optează, la capitolul alimentaţiei, pentru bunurile micilor producători locali, potrivit studiului derulat între 17-23 noiembrie. Peste un sfert dintre români admit că au început să mănânce neglijent, compulsiv, în perioada izolării, dar 55% se protejează şi adaugă meniului vitamine sau suplimente alimentare.

Obiceiurile de consum ale românilor au fostinfluenţate considerabil de contextul pandemic, iar studiul arată că 80% dintre respondenţi gătesc acasă zilnic sau la două-trei zile, în timp ce 61%apelează la serviciile de livrare cel puţin lunar şi aproape un sfert trece din nou la strânsul proviziilor de alimente conservate.

Studiul arată că pandemia i-a determinat pe respondenţi să acorde o mai mare atenţie provenienţei ingredientelor sau tipurilor de mâncare pe care le consumă şi să sprijine componenta românească. Astfel, 35% aleg produsele româneşti, 22% caută provenienţa locală, de proximitate, în timp ce pentru 43%, decizia încă nu este influenţată de aceşti factori.

De altfel, micii producători sunt şi câştigătorii pandemiei – o treime dintre respondenţi au început să le achiziţioneze mai mult produsele, pe parcursul acestui an. Şi produsele marcă proprie din supermarket-uri atrag mai mult şi ajung la 31% dintre preferinţe, mărcile populare sunt cumpărate mai des de 28% dintre români, iar produsele de premium sunt mai sus ca dezirabilitate pentruaproape 8% dintre respondenţi.  

Pe de altă parte, respondenţii sunt atenţi la sănătate şi, pentru a-şi creşte imunitatea, adaugă, în proporţie de peste 40%, vitamine meniului zilnic, iar 16% optează pentru suplimentele alimentare. Aproape 14% au decis să consume alimente cu un nivel minim de procesare, în timp ce 27% nu schimbă nimic din modul obişnuit de alimentaţie.

Odată cu restricţiile ce încurajează statul mai mult acasă, creşte şi deschiderea faţă de serviciile de livrare – peste jumătate dintre români comandă alimente şi băuturi săptămânal, bilunar sau lunar, iar aproape 8% aleg livrarea mai frecvent, de două-treiori pe săptămână.

Supermarket-urile rămân destinaţia preferată pentru achiziţia alimentelor şi ingredientelor necesare consumului, cu aproape 70% dintre opţiuni, urmate de hypermarket-uri, cu 57%, şi de magazinele de cartier, cu 42%. Mediul online ajunge la aproape 16% din preferinţe, în studiul Foodwise Marketing.

Ajunşi în magazine, şase din 10 români merg la ţintă şi aleg produsele cu care sunt familiarizaţi, iar aproape un sfert vânează preţurile avantajoase.