Fulgii de ovaz la micul dejun sunt o alegere excelenta pentru multe persoane.

Ovazul este o cereala integrala care are un rol foarte important in reducerea greutatii si combaterea obezitatii. 

Ovazul este sarac in grasimi si calorii - Este slab in grasimi saturate, deci previne ingrasarea si bolile de inima. O vana de ovaz are doar 106 calorii.

Ovazul este sarca in zaharuri - 100 de grame de ovaz contin 0.99 grame de zaharuri. 

Ovazul contine fibre - Atunci cand il combini cu apa sau lapte, fibrele solubile se transforma intr-o substanta cu consistenta de gel in tractul digestiv si regleaza digestia. In acest mod, obtii o senzatie indelungata de satietate.

Ovazul contine proteine - 150 de grame de ovaz contin 26 de grame de proteine.

Să mănânci un castron de fulgi de ovăz în fiecare dimineaţă este modul ideal de a începe ziua. Fulgii de ovăz sunt foarte buni pentru o gustare, deoarece conţin fibre solubile şi insolubile. Ovăzul este o sursă bună de elemente nutritive, precum vitamina E, zinc, seleniu, cupru, fier, mangan şi magneziu.Fibrele insolubile din fulgii de ovăz luptă împotriva cancerului, adică diluează carcinogenii din intestine, cum ar fi acizii biliari.
Fibrele solubile pot reduce nivelul colesterolului „rău”, fără să diminueze nivelul colesterolului „bun”. Fibrele solubile încetinesc digestia amidonului. Acest lucru poate fi benefic pentru diabetici, deoarece atunci când se încetineşte digestia amidonului, se evită creşterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge, ce apare de obicei dupa masă. Persoanele care consumă cât mai mult ovăz prezintă mai puţine riscuri de a dezvolta boli de inimă.