Dacă vrei să găseşti reţeta perfectă pentru organismul tău astfel încât să ţii kilogramele în frâu şi sănătatea aproape, află la ce oră sunt indicate a fi consumate anumite alimente.

Oricât de sănătoase ar fi produsele pe care le foloseşti, dacă nu sunt consumate la timpul potrivit efectul pe care îl poţi obţine poate fi exact cel advers.

Fiecare aliment are un timp în care este procesat. Consumarea lui în mod eronat poate fi responsabil de îngreunarea tranzitului, apariţia indigestiei, a disconfortului abdominal dar şi a surplusului de kilograme.

Alimente indicate dimineaţa

Printre primele recomandări se regăseşte brânza de vaci, aceasta contribuie la buna funcţionare a sistemului digestiv. Are o doză de calciu şi minerale ce îţi va susţine organismul cu brio până la masa de prânz.

Pe cât este de indicată dimineaţa, pe atât de contraindicată este seara, mai ales dacă eşti răcit, în acest caz consumul de brânză de vaci va favoriza apariţia sputei.

Fructele previn constipaţia

Datorită cantităţii de fibre pe care fructele le conţin aceastea sunt ideale pentru a avea un tranzit bun pe tot parcursul zilei, motiv pentru care fructele în special merele ar trebui consumate dimineaţa.

Dacă alegi să mănânci un măr seara înainte de culcare ţine cont de faptul că acestea pot spori aciditatea gastrică şi te poţi confrunta cu un disconfort abdominal pe tot parcursul nopţii.

Cum bine se zice „un măr ţine doctorul departe” dacă este consumat la timpul potrivit. Poţi să îl consumi dimineaţa alături de alte fructe, în salate sau ca gustare între mese, însă nu mai târziu de ora 15.

De asemenea smochinele şi caisele se recomandă a fi trecute pe lista micului dejun mai ales datorită proprietăţilor de declanşare a digestiei şi de grăbire a metabolismului. Mai rău este dacă le mănânci seara, pentru că duc la indigestie şi balonare.

Nici caşcavalul nu este trecut cu vederea, şi pentru el cel mai potrivit moment este cel al micului dejun, în catităţi mici el previne cu succes acumularea kilogramelor în plus tocmai pentru că oferă rapid senzaţia de saţietate, însă dacă alegi să îl consumi seara vei obţine un efect total opus.

Bananele reduc aciditatea gastrică

Acesta este unul dintre motivele pentru care acest fruct este ideal a fi consumat la prânz. Conţinutul ridicat de fibre este benefic sistemului digestiv, îţi oferă rapid senzaţia de saţietate.

Consumate pe stomacul gol pot provoca o criză digestivă deoarece au un conţinut crescut de magneziu.

Află cât de benefic este consumul de linte AICI

Orezul este contraindicat seara

Cel mai bun moment în care poţi consuma acest preparat este la prânz când metabolismul este mai activ şi mult mai capabil să asimileze carbohidraţii. Dacă eşti la dieta sau vrei să îţi menţii greutatea sub control nu îl consuma seara deoarece va favoriza surplusul de kilograme.

La fel se recomandă a fi consumată şi carnea, deoarece aceasta se digeră mult mai greu, şi îţi va oferi energie pe tot parcursul zilei ajutându-te chiar la îmbunătăţirea capacităţii de concentrare. Consumată seara cel mai probabil îţi va oferi o senzaţie de disconfort şi un somn deloc uşor.

Boboasele îmbunătăţesc digestia

Dacă nu ştii ce ai putea consuma la cină alege o porţie de boboase, fie că este fasole, mazăre sau orice alt aliment din această categorie. În felul acesta digestia ta va fi mult ami bună, colesterolul se va menţine în parametri normali şi te vei putea odihni fără nici un fel de problemă.

De asemenea, o altă soluţie salvatoare pentru masa de seară este un pahar de lapte cald sau o mână de nuci, acestea din urmă fiind extrem de benefice mai ales pentru creier. Laptele dimineaţa este foarte greu de digerat.

Citeşte Click! Sănătate în varianta digitală